| کد خبر: 179492 |

◄ اصلاح نقاط حادثه‌خیز 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی از وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه جاده‌ای نیمه تمام در کشور خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه جاده‌ای نیمه تمام در کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی روز جمعه در جلسه‌ای که در اداره راهداری شهرستان قزوین با حضور جمعی از مسئولان استان قزوین برگزار شد، با اشاره به برفروبی راه‌های روستایی اظهار کرد: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبارات کافی هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

او افزود: او افزود:سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که اصلاح آن ۶  هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول سهم راه‌های روستایی را 170 هزارکیلومتر از  ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: در سال جاری اعتبار روستایی ۶۰ میلیارد تومان است که با این همه کار و بدهی دو تا سه هزار میلیارد تومانی جوابگوی نیازها نیست.

اسلامی تصریح کرد: در بودجه ۹۸ یک مدل استانی تهیه شده که بودجه توسط استانداران فعال و واگذار شود تا بخش روستایی تقویت شود.

او در خصوص راه‌های استان گفت: بالاترین سرانه آزادراهی در قزوین است و باید برای بهسازی راه‌های اصلی استان قزوین نگاه ویژه داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: جاده قزوین، الموت، تنکابن باید تسریع شود و با حل مشکل محیط زیستی این پروژه و منابع محدود طرح‌ها باید الویت بندی شود.

اسلامی به لزوم ایجاد ساختار نوین در بخش شبکه ریلی کشور تاکید کرد و گفت: برای راه‌آهن قزوین به رشت یک تست صحت نصب ریل انجام شده است اما هنوز آماده نیست و در اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به ادامه مترو هشتگرد به قزوین نیز افزود: در نظر است قطارهای حومه‌ای تهران به سایر نقاط ادامه یابد این قطارها ۴۰ درصد ترافیک شهری را کم کرده و در اولویت قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.