| کد خبر: 179413 |

◄ رانندگان خواستار تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستند

رانندگان خواستار تشکیل وزارت حمل‌ونقل مانند برخی کشورها هستند، چطور باید قبول کرد وزیر راه و شهرسازی بتواند زیر مجموعه‌ای شامل حمل‌ونقل جاده‌ای، دریایی، هوایی، ریلی، هواشناسی، مسکن و شهرسازی را نظارت و کنترل کند؟

تین نیوز

یک راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با طرح این پرسش که آیا خدمت‌رسانی به رانندگان و رسیدگی به دغدغه‌های آنان به نحو احسن انجام می‌شود، گفت: رانندگان خواستار تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستند.

به‌ گزارش تین‌نیوز، محمد اتحادی با بیان این مطلب افزود: رانندگان خواستار تشکیل وزارت حمل‌ونقل مانند برخی کشورها هستند، چطور باید قبول کرد وزیر راه و شهرسازی بتواند زیرمجموعه‌ای شامل حمل‌ونقل جاده‌ای، دریایی، هوایی، ریلی، هواشناسی، مسکن و شهرسازی را نظارت و کنترل کند؟

وی اظهار کرد: به همین دلیل است که یک کوه مشکل فقط در حمل‌ونقل جاده‌ای انباشته شده که مصداق این ضرب المثل است که «با یک دست نمی‌توان چند هندوانه برداشت».

این راننده خود مالک خاطرنشان کرد: تشکیل بانک حمل‌و نقل برای برون رفت از مشکلات مخارج تعمیرات لجام گسیخته ناوگان، خرید لاستیک، مخارج تصادفات و رسیدگی به وضعیت جاده‌ها و رفع خرابی و ایمن‌سازی آنها، حذف سرعت‌گیرهای غیر اصولی و غیر کارشناسی در جاده‌ها و بازدید ماهانه مدیران کل راهداری استان‌ها از جاده‌های حوزه خود نیز از خواسته‌های رانندگان است.

او گفت: رسیدگی و تحقیق در مورد علت تردد یک سر خالی و عدم بهره‌وری ناوگان جاده‌ای با توجه به مصرف سوخت، استهلاک ناوگان، گرانی لوازم و قطعات و این‌که چرا بارگیری از بعضی استان‌ها مقرون به صرفه نیست و نیز رسیدگی به حقوق پایین رانندگان بازنشسته از دیگر خواسته‌های فعالان این بخش است.

اتحادی با بیان این‌که افزایش ناوگان و عدم تعادل در عرضه و تقاضا در این بخش مشهود است، تاکید کرد:  لازم است فروش کامیون با توجه به توقف وخواب ناوگان در نوبت بار و کاهش بهره‌وری پیمایش ناوگان، فقط با خارج کردن کامیون فرسوده انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: کنترل ناوگان و بار و بارنامه از طرف سازمان راهداری و ادارات استان‌ها به‌طوری‌که برای جلوگیری از کاهش کرایه‌ها، حمل بار فقط طبق مقررات سازمان و شرکت‌ها حمل شود و کنترل این‌که چند بار و کالا با یک بارنامه حمل نشود، 35تن بار با تریلر حمل نشود که سرمایه ملی جاده را از بین ببرد و ... نیز دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی همچنین با انتقاد از رسانه‌ها از جمله صدا و سیما که در مناسبت‌های مختص حمل‌ونقل اطلاع‌رسانی مناسبی در این مورد انجام نمی‌دهند، گفت: پیشنهاد می‌کنم روزنامه‌ها همانطور که هر روز یک صفحه خود را به ورزش، هنر، خبرهای خارجی و ...اختصاص می‌دهند، هفته‌ای یک صفحه هم به حمل‌ونقل اختصاص دهند و فقط خبرهای تصادفات را اطلاع‌رسانی نکنند.

این راننده افزود: چرا دیگر اقشار و اصناف در روز و مناسبت خود با مقامات عالی کشور مانند مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ملاقات و دیدار دارند ولی برای قشر راننده این امکان هنوز بعد از 40 سال فراهم نشده است؟ در حالی‌که دیدار با مسئولان باعث دلگرمی وخدمت بهتر به جامعه می‌شود.

اتحادی همچنین پیشنهاد داد برای استفاده از ایده‌ها و خلاقیت‌های رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، مسابقاتی با موضوع راهکارهای بهینه کردن حمل‌ونقل، کاهش تردد یک سرخالی ناوگان، کاهش مصرف سوخت، کاهش حوادث جاده‌ای، جلوگیری از سرقت کالا و مبارزه با سارقان جاده‌ای، تعویض ناوگان فرسوده، کاهش آلودگی هوا و... با ارایه جوایز ارزنده به ایده‌های برتر، توسط سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شود.

به گفته وی این جوایز می‌تواند فروش کامیون به صورت قسطی و با قیمت کمتر و تخفیف یا هزینه سفرهای خارجی و ... باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.