| کد خبر: 179354 |

خادمی در نشست خبری صبح امروز:

◄ تأمین ایمنی، افتتاح قطعه 1 آزادراه تهران-شمال را به تعویق انداخت

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که تا تأمین صددرصدی ایمنی قطعه 1 آزادراه تهران-شمال و نصب تجهیزات فنی در تونل‌ها این محور افتتاح نخواهد شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که تا زمان تأمین صددرصدی ایمنی قطعه 1 آزادراه تهران-شمال و نصب تجهیزات فنی در تونل‌ها این محور افتتاح نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت قطعه 1 آزادراه تهران-شمال گفت: پیشرفت فیزیکی این منطقه به 92 درصد رسیده است و کارگاه‌ها در تمام بخش های کاری فعال هستند.

وی خبر داد که 55 درصد از طول مسیر آزادراه روسازی بتنی شده است و تنها 45 درصد باقی‌مانده است اما بااین‌حال تأمین تأسیسات مکانیکی و فنی و تأمین جت‌فن‌های تونل‌ها کار را  به تأخیر انداخته است.

خادمی بازگشت تحریم‌ها را دلیل اصلی تعویق در افتتاح آزادراه تهران-شمال دانست و گفت: بحث مربوط به ایمنی این محور بسیار مهم است. روشنایی تونل‌ها، نصب علائم و تجهیزات به‌صورت صددرصد باید انجام شود و سپس این محور زیر بار ترافیک برود.

او خاطرنشان کرد که پیش‌بینی می‌کنیم که قطعه 1 محوری پرتردد باشد که در بسیاری از مواقع ترافیک این محور به داخل تونل‌ها پس بزند بر همین اساس دغدغه ایمنی را برای کل این محور داریم و تا ایمنی صددرصدی این محور تأمین نشود افتتاحیه نخواهیم داشت.

وی همچنین خبر داد که منطقه 2 آزادراه تهران-شمال نیز در حال ساخت‌وساز است و هیچ فعالیت عمرانی در این محور تعطیل نشده است.

خادمی به تشریح توسعه‌ای آزادراهی و ریلی ایران در 40 سال اخیر پرداخت و گفت: بر اساس آمار ابتدای انقلاب تنها 4 هزار و 565 کیلومتر مسیر ریلی در کشور وجود داشت که این رقم اکنون به 13 هزار و 790 کیلومتر رسیده است.

او گفت: همچنین در ابتدای انقلاب تنها 285 کیلومتر آزادراه منتهی به پایتخت داشتیم که اکنون این رقم به 2 هزار و 400 کیلومتر رسیده است.

خادمی به وضعیت بزرگراه‌ها در ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: آمار بزرگراه‌ها در ابتدای انقلاب صفر بود اما اکنون صاحب 16 هزار و 820 کیلومتر بزرگراه در کشور هستیم و همچنین 104 هزار کیلومتر راه آسفالته روستایی داریم که نشان‌دهنده توجه جمهوری اسلامی ایران به وضعیت زیرساخت‌ها است.

خادمی با بیان اینکه در حوزه ریل ملی یک خبر ارزشمند دارم، گفت: قرارداد خرید 15 هزار تن ریل ملی با ذوب آهن اصفهان منعقد شد که در حال حاضر منتظر ضمانت نامه از سوی ذوب آهن هستیم.

وی اظهار داشت: شرایط مورد نیاز تامین مالی این قرارداد وجود دارد و مسیر قانونی برای خرید ریل از شرکت ذوب آهن اصفهان فراهم است که از این به بعد برای پروژه‌های مهم و زیرساختی استفاده میکنیم.

خادمی خبرداد: از سال 92 تاکنون حدود 60 هزار تن ریل برای توسعه زیرساخت‌ها وارد کشور شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 2 0

    فکر نکنم آقای خادمی هم بتونه این قطعه 1تهران شمال را افتتاح کنه