| کد خبر: 179307 |

نمایده تام الاختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل در امور مربوط به ایمنی

◄ بودجه کافی برای ایمن‌سازی راه‌ها نداریم

اگر قرار باشد 10 درصد تولید خودرو داشته باشیم و هم‌پای این رشد افزایش بودجه برای ایمنی راه‌ها نداشته باشبم شاهد کاهش تلفات رانندگی نخواهیم بود. چرا که رابطه مستقیم بین افزایش خودرو و افزایش تلفات وجود دارد.

تین نیوز

مهران قربانی نمایده تام الاختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل در امور مربوط به ایمنی در نشست خبری در حاشیه سومین نمایشگاه حمل‌ونقل، صنایع وابسته و راهداران گفت: ایمن‌سازی راه‌ها در دستور کار سازمان است اما بودجه کافی برای این امر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایمنی هزینه دارد و برای کارهایی مثل خط کشی و ترمیم حفاظ‌ها به بودجه نیاز داریم گفت: باوجود بی‌پولی سعی کرده‌ایم اصلاحات مربوط به راه‌ها را انجام دهیم.

او از رشد ده درصدی خودرو به صورت سالانه خبر داد و گفت: اگر قرار باشد 10 درصد تولید خودرو داشته باشیم و هم‌پای این رشد افزایش بودجه برای ایمنی راه‌ها نداشته باشبم شاهد کاهش تلفات رانندگی نخواهیم بود. چرا که  رابطه مستقیم بین افزایش خودرو و افزایش تلفات وجود دارد.

او خبر داد که  در شش ماه گذشته ٣ درصد رشد تلفات جاده‌ای افزایش داشته است و گفت: این موضوع به دلیل رشد سریع در تعداد وسیله نقلیه بوده است.

وی ادامه داد: لازم  است در تغییر نگرش افراد در باب فرهنگ رانندگی و ارتقای راه برنامه‌ریزی کنیم. در حال حاضر هم با اصلاح شیب شیروانی و استفاده از حفاظ‌های نوین سعی داریم خطاها و اشتباهات رانندگی در شبکه راه‌ها را پوشش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.