| کد خبر: 178798 |

◄ تاکید مدیر عامل سازمان بنادر بر لزوم رفع مشکلات بندر فریدونکنار

راستاد مهم‌ترین اولویت بندر فریدونکنار را لایروبی حوضچه و کانال دسترسی برشمرد و خاطرنشان کرد: به دنبال انجام لایروبی به عنوان زیرساخت بندری، باید شاهد آمادگی صاحبان کالا و سرمایه‌گذارن فعال در این بندر برای جذب بار و کشتی باشیم تا سرمایه‌گذاری زیر بنایی توجیه‌پذیر باشد.

تین نیوز

 مدیر عامل سازمان بنادرودریانوردی، در حاشیه بازدید از بندر فریدونکنار که با حضور نماینده مردم شریف شهرستان فریدون‌کنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد گفت: بررسی علل عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های بندر فریدونکنار و اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مسایل و مشکلات موجود در این بندر از مهم‌ترین اهداف این بازدید بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان مازندران، محمد راستاد مهم‌ترین اولویت این بندر را لایروبی حوضچه و کانال دسترسی برشمرد و خاطرنشان کرد: به دنبال انجام لایروبی به عنوان زیرساخت بندری، باید شاهد آمادگی صاحبان کالا و سرمایه‌گذارن فعال در این بندر برای جذب بار و کشتی باشیم تا سرمایه‌گذاری زیر بنایی توجیه‌پذیر باشد.

 راستاد بابیان این‌که استفاده از زون گردشگری این بندر رویکرد جدی سازمان بنادرودریانوردی است تصریح کرد: بخشی از این بندر با کاربری گردشگری دریایی طراحی‌شده و این امر مستلزم جذب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است تا بتوانیم در کنار فعالیت‌های تجاری از ظرفیت گردشگری آن نیز بهره ببریم.

 وی یادآور شد: در این زمینه فراخوانی از سوی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان مازندران برای شناسایی سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در این بندر صورت گرفته که با توجه به جذابیت‌هایی که بندر فریدونکنار دارد امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بخش‌خصوصی برای توسعه گردشگری دریایی استفاده کنیم؛ ضمن این‌که مکانیزم‌های لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی، در سازمان بنادرودریانوردی وجود دارد.

 مدیر عامل سازمان بنادرودریانوردی، مقوله مسئولیت اجتماعی و تعامل بین شهر و بندر را از راهبردهای اصولی سازمان بنادرودریانوردی برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم یک ارتباط مناسب و تعامل خوبی با مجموعه شهر و شهرستان فریدون‌کنار داشته باشیم، به گونه ای که هم مردم منطقه از مزایای اقتصادی و ارزش‌افزوده‌ای که بندر ایجاد می‌کند بتوانند بهره ببرند و هم این‌که فعالیت‌های بندری، مشکلی برای شهروندان عزیز و فعالیت‌های شهری ایجاد نکند.

 وی با اشاره به لزوم اختصاص توانمندی‌های بنادر شمالی به امر ترانزیت اظهار کرد: لازمه تحقق این امر این است که فرایند ترانزیت و رقابت‌پذیری این دالان را بتوانیم ارتقا بدهیم.

 معاون وزیر راه‌وشهرسازی هم‌چنین با دعوت از تمامی فعالان اقتصادی استان‌های شمالی به‌ویژه استان مازندران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی بنادر شمالی در امر توسعه صادرات، از آمادگی سازمان بنادرودریانوردی برای حمایت‌های همه جانبه از تجار و بازرگانان در این زمینه خبر داد.

 در ادامه طی نشستی با حضور راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادرودریانوردی، ولی‌اله نانوا کناری نماینده مردم شریف شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی فعال در بندر فریدونکنار، مسایل و مشکلات موجود در بندر مانند لایروبی حوضچه و کانال دسترسی، بازنگری مفاد قرارداد سازمان بنادرودریانوردی با شرکت خصوصی بهره‌بردار، پرداخت مطالبات کارگران و ... بحث و تبادل نظر به عمل آمد و تصمیمات لازم برای برون‌رفت بندر فریدونکنار از وضعیت فعلی گرفته شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.