| کد خبر: 178735 |

◄ چابهار نیازمند توسعه راه‌ها

چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و اتصال به آب‌های آزاد اقیانوس هند حتی یک متر آزادراه و بزرگراه ندارد. ابراهیم جاوشیری، مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر بابیان این مشکل گفت: سال‌ها تلاش این اداره‌کل برای ارتقا جاده‌های این بندر با مشکل روبه‌رو بوده است.

تین نیوز

چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و اتصال به آب‌های آزاد اقیانوس هند حتی یک متر آزادراه و بزرگراه ندارد. ابراهیم جاوشیری، مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر بابیان این مشکل گفت: سال‌ها تلاش این اداره‌کل برای ارتقا جاده‌های این بندر با مشکل روبه‌رو بوده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، جاوشیری روز شنبه در چابهار اظهار داشت: بندر چابهار پس از تکمیل فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه به هشت ونیم میلیون تن نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد.

او گفت: هم‌اینک جاده‌های کم‌عرض و حادثه‌آفرین منتهی به بندر چابهار ظرفیت جابجایی کمتر از یک‌میلیون تن کالا در سال را دارند و این درحالی است که مسئولان انتظار دارند هم توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت شکل گیرد و هم مردم عادی در جاده‌های مرگ با خیالی آسوده تردد کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) ادامه داد: جاده‌های منطقه بلوچستان بدترین شرایط را دارند و محدوده زاهدان به چابهار و به‌ویژه جاده ایرانشهر-خاش پرحادثه‌ترین محور است که سالانه شاهد صدها کشته و زخمی هستیم.

جاوشیری بابیان اینکه جاده فعلی مرز ریمدان به سه‌راهی چابهار-راسک در حد تردد چند خودروی روستایی و در حد دسترسی به روستاها است و هیچ قابلیت تردد کامیون و تریلی را ندارد، خاطرنشان کرد: مرز رسمی ریمدان نیازمند ساخت آزادراه و بزرگراه است.

او به پروژه ساخت جاده ساحلی گواتر-چابهار-کنارک-جاسک هرمزگان اشاره کرد و افزود: این محور بعد از گذشت سال‌ها پیشرفت چندانی ندارد و نیاز است محدوده چابهار-گواتر با توجه به نیاز مردم تردد گردشگران و فعالان اقتصادی و شیلاتی سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای جاده‌های منطقه بلوچستان و به‌ویژه محدوده ساحلی چابهار و کنارک موجب توسعه گردشگری و حمل‌ونقل می‌شود و این امر ضامن اشتغال و توسعه پایدار است.

جاوشیری ادامه داد: پیش از تکمیل پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان-سرخس ارتقای جاده‌ها نقش مهمی در جابجایی کالا دارد و باید مسئولان چاره‌ای برای دوبانده کردن جاده‌های بین شهرستانی جنوب سیستان و بلوچستان بیندیشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.