| کد خبر: 178718 |

در جلسه رییس کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها مطرح شد:

◄ تقویت ارزش پول ملی و تامین سرمایه در گردش تولید

جلسه دوره‌ای رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد.

تین نیوز

در جلسه صبح امروز عبدالناصر همتی از همکاری مطلوب بانک‌های کشور در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های بانک مرکزی برای سامان‌دهی نظام پرداخت به‌خصوص در حوزه الکترونیکی و جلوگیری از سو استفاده از جریان نقدینگی و صدمات ناشی از آن در بازار ارز قدردانی کرد و این همراهی نظام بانکی را عامل ایجاد ثمرات مثبت در اقتصاد کشور و ثبات و آرامش در بازار ارز دانست.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان و چک‌های تضمینی بر کنترل و نظارت بیش‌تر تاکید کرد و در همین راستا نظارت بیش‌تر بانک‌ها بر شرکت‌های PSP را نیز موردتوجه قرار داده و اعلام کرد قطعا در صورت عدم رعایت ضوابط نظارتی بانک مرکزی توسط این شرکت‌ها مجوز آن‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد.

همتی به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری و دستور ایشان به بانک مرکزی برای تقویت هرچه بیش‌تر ارزش پول ملی و نیز رعایت استقلال بانک مرکزی اشاره و اعلام کرد بانک مرکزی و نظام بانکی تمام توان مدیریتی و کارشناسی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به کار می‌برد.

وی تاکید رئیس‌جمهور در خصوص تامین سرمایه در گردش و نقدینگی موردنیاز تولید را عنوان کرد و از مدیران عامل بانک‌ها خواست برنامه‌ریزی‌های مقتضی دراین‌باره انجام دهند و در صورت نیاز به کمک و مساعدت بانک مرکزی اعلام کنند. همتی در ادامه به تشریح اهمیت تولید و اشتغال و ضرورت توجه ویژه به این موضوع پرداخت.

رئیس‌کل بانک مرکزی به لایحه بودجه سال 1398 کشور اشاره و به برخی از جزییات درآمدهای آن تأکید کرد و گفت بودجه‌ای متناسب با شرایط ویژه اقتصادی برای سال 1398 تدوین‌شده و امیدواریم شرایط مناسبی در پیش داشته باشیم.

وی با توجه به برنامه بانک مرکزی برای اجرای عملیات بازار باز در جهت مدیریت سیاست‌های پولی و سود بانکی، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در قانون بودجه سال 1398 برای تحقق این برنامه را تشریح کرد.

در ادامه جلسه مدیران عامل بانک‌ها پیشنهادهای خود برای تحقق برنامه‌های حمایتی از تولید و اشتغال را عنوان کردند. مدیران عامل ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از واحدهای تولیدی، به‌ضرورت شناسایی واحدهای صنعتی اشاره کردند و خواستار ارتقای بهره‌وری و نظام‌های مدیریتی واحدهای تولیدی برای بهره‌برداری بهینه از منابع سرمایه‌ای در اختیارشان شدند تا از انحراف منابع جلوگیری شود.

در همین راستا رئیس‌کل بانک مرکزی از بانک‌ها خواست سرمایه در گردش تولید را در اولویت قرار دهند و سازوکارهایی داشته باشند که واحدهای تولیدی بهره‌ورتر در پرداخت تسهیلات موردتوجه قرار گیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.