| کد خبر: 178631 |

◄ حذف چراغ خاموش ایربگ از روی برخی خودروهای داخلی

در هفته گذشته شایعه حذف ایربگ و برخی قطعات به بهانه تحریم‌ها از روی خودروهای داخلی شنیده می‌شد که نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد این خبر را قویاً تکذیب کرد.

تین نیوز

در هفته گذشته شایعه حذف ایربگ و برخی قطعات به بهانه تحریم‌ها از روی خودروهای داخلی شنیده می‌شد که نیره پیروزبخت، رئیس سازمان استاندارد این خبر را قویاً تکذیب کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بااین‌حال یکی از خبرگزاری‌های کشور دو روز پیش در گزارشی از تحویل خودروهای ثبت نامی بدون ایربگ یا بالابر برقی با موافقت مشتریان خبر داده بود.

در این گزارش تأکید شده که در برخی نمایندگی‌ها، مشتریان به‌خصوص آن‌هایی که خودروی ثبت‌نامی خود را برای گذران زندگی با فوریت می‌خواهند، با اخذ رضایت‌نامه محصول خود را بدون ایربگ تحویل می‌گیرند.

پیروزبخت که این خبر را رد کرده بود و همچنین یادآوری کرده بود که حتی در دوره تحریم‌های اولیه هسته‌ای در سال‌های ۹۰ و ۹۱ نیز این دو قطعه ایمنی در خودروها استفاده می‌شد و خودروسازان هیچ مشکلی در تأمین آن نداشتند. به‌این‌ترتیب اگرچه رئیس سازمان ملی استاندارد حذف این قطعات را از محصولات تولیدی خودروسازان تکذیب کرده؛ اما آنچه مشخص است دو سیستم ایمنی خودروهای داخلی که از سال ۹۰ از سوی سازمان ملی استاندارد نصب آن‌ها اجباری شد، محصولاتی وارداتی هستند و داخلی‌سازی آن با توجه به گستردگی خودروهای تولیدی به‌طورجدی دنبال نشده است.

درهرصورت با توجه به اعمال تحریم‌ها و به همراه آن مشکلاتی که در نقل و انتقالات پولی پدید آمده بعید نیست که از میزان واردات این دو سیستم ایمنی خودروهای تولیدی کاسته شود.

هرچند برخی مسئولان سازمان ملی استاندارد عنوان کردند که خودروهای فاقد این دو سیستم ایمنی مجوز شماره‌گذاری دریافت نخواهند کرد؛ اما به نظر می‌رسد که مراجع نظارتی باید حذف برخی قطعات یا آپشن‌ها را از خودروهای تولیدی به‌شدت پیگیری کنند. در تحریم‌های اولیه هسته‌ای اگرچه آپشن‌های ایمنی خودروها حذف نشد، اما برخی خودروسازان به‌دوراز چشم مراجع نظارتی اقدام به حذف برخی از قطعات همچون بالابر برقی یا سیستم‌های صوتی می‌کردند، حال‌آنکه هزینه قطعات حذف‌شده را از مشتری می‌گرفتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.