| کد خبر: 178610 |

◄ ارزان‌فروشی سایت‌های فروش بلیت، آژانس‌های مسافرتی را به آستانه ورشکستگی کشاند

انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى و جهانگردى در نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایى کشورى، از خطر ورشکستگى تدریجى آژانس‌های مسافرت هوایى به دلیل ارزان‌فروشی برخى از سایت‌های فروش بلیت ابراز نگرانى کرد.

تین نیوز

انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى و جهانگردى در نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایى کشورى، از خطر ورشکستگى تدریجى آژانس‌های مسافرت هوایى به دلیل ارزان‌فروشی برخى از سایت‌های فروش بلیت ابراز نگرانى کرد.

به گزارش تین‌نیوز، در نامه حرمت اله رفیعی به سازمان هواپیمایی کشوری آمده است؛ تعدادی از سایت‌های فروش اینترنتی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی که راه‌اندازی شده است به‌منظور رقابت و جذب مسافر بیشتر اقدام به ارائه بلیت با کسر تخفیف‌های غیرمعقول از 5 تا 9 درصد به مسافران می‌کنند که این اقدام موجب اعتراض شدید سایر همکاران ما شده است.

در ادامه آمده است، این اقدام برخلاف عرف فعالیت دفاتر بوده و موجب ورشکستگی تدریجی سایر همکاران ما خواهد شد و قطعاً ادامه این وضع موجبات اخلال در فعالیت آنان و بالطبع کاهش کارمندان و کارکنان و اضافه شدن به خیل بیکاران کشور خواهد شد.

در نامه‌ی انجمن صنفى دفاتر خدمات مسافرتى و جهانگردى تأکید شده است،  این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که دفاتر فروش اینترنتی باید سعی کنند که تعداد بازدیدکنندگان از سایت خود را افزایش و تبلیغات مثبت و رقابت سالم کرده و از فروش بلیت با نرخ‌های نامتعارف پروازهای داخلی و خارجی خودداری کرده که تبعات بسیار زیان باری برای همکاران ما در صنف ایجاد کرده است.

از سوی دیگر اقدامات تخریبی از این نوع مطلب را به ذهن شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی متبادر خواهد کرد که دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نیازی به دریافت کارمزدهای قانونی و ارائه  شده ندارند و به همین بهانه به دنبال حذف کمیسیون آنان خواهند بود.

در ادامه از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری خواسته شده تا در اسرع وقت تذکر و اخطار لازم و ضروری را به دفاتری که مجوز و یا بدون مجوز در فروش بلیت اینترنتی فعال هستند جلوگیری کنند.

photo_2018-12-04_08-44-14

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.