| کد خبر: 178602 |

◄ سخنگوی وزارت خارجه: مذاکره با گرجستان آغاز شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه از مذاکره با گرجستان برای جویا شدن علت دیپورت شدن برخی از ایرانیان خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه از مذاکره با گرجستان برای جویا شدن علت دیپورت شدن برخی از ایرانیان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، در چند روز اخیر برخی موارد باعث شد تا از ورود ایرانیان به گرجستان ممانعت شده و یا با وجود ورود از آن کشور اخراج شوند.

مواردی همچون سوءسابقه برای افرادی که قبلا در این کشور ایجاد مشکل کرده‌اند، مبهم بودن انگیزه سفر، نداشتن ارز کافی، قصد بازنگشتن دوباره گردشگر به کشورش و اتمام مهلت 45 روزه اقامت در گرجستان برخی از دلایل دیپورت شدن ایرانیان از این کشور بوده است.

از سوی دیگر برخی از افراد نیز که دارای بیمه سفر، تمکن مالی و پاسپورت بدون مشکل بوده‌اند دیپورت شده‌اند اما علت آن مشخص نیست و  پیگیری توسط وزارت خارجه در این موارد در حال انجام است.

سفارت ایران در گرجستان با انتشار پیامی، اعلام کرده است: این نمایندگی بر اساس وظایف ذاتی خود در صیانت از حرمت اتباع کشورمان و سرمایه‌های مادی و معنوی هم‌وطنان عزیز اقدامات مقتضی را در دستورکار قرار داده است و از مسیرهای دیپلماتیک موضوعات را پیگیری می‌کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشستی به خبرنگاران گفت:احتمالا برخی از این افراد که دیپورت شده‌اند از داشتن مدارک اولیه برای ورود به این کشور محروم بوده‌اند و تصور می‌کنم برخی از آژانس‌های مسافربری که صلاحیت لازم را ندارند با گرفتن مبالغی از این شهروندان برای عزیمت آن‌ها به گرجستان اقدام کرده‌اند، ولی با توجه به این‌که مدارک لازم را نداشته‌اند این شهروندان دچار مشکل شده‌اند.

او افزود:  برخی از شهروندان ایرانی که دیپورت شده‌اند از مدارک کافی و لازم برخوردار بودند و این‌که چرا به آن‌ها اجازه ورود به گرجستان داده نشده است مشخص نیست. ما در این خصوص گله‌مند هستیم و درحال پیگیری که علت این موضوع چه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.