| کد خبر: 178601 |

خانعلی:

◄ برای نیمه‌یدک‌ یخچال‌دار کارت هوشمند ناوگان صادر شود

ما ضررهای هنگفتی از بابت نبودن آمار محتمل شده‌ایم. برای مثال تاجری می‌خواهد صادرات و یا واردات انجام دهد به سالنامه آماری به‌عنوان تنها مرجع کسب آمار مراجعه می‌کند و می‌بیند موجودی نیمه یدک یخچالدار صفر است؛ بنابراین از ناوگان خارجی برای جابه‌جایی بار خود استفاده می‌کند.

تین نیوز

عبدالله خانعلی رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: یک مشکل عمومی وجود دارد که بیش‌ترین خسارت را به بخش یخچال‌داران وارد کرده است و آن این‌که هیچ آماری از هیچ نوع نیمه یدک (تریلی) در سالنامه وجود ندارد و فقط  آمار کشنده‌ها موجود است.

وی ادامه داد: این موضوع باید برای سازمان راهداری اهمیت داشته باشد و اقدام به جمع‌آوری آمار نیمه یدک و درج آن در سالنامه سازمان راهداری کند.

خانعلی بابیان این‌که چند سال است از سازمان متولی درخواست دارم برای نیمه یدک‌ها کارت هوشمند ناوگان صادر کند تا آمارشان به‌روز باشد، گفت: وقتی کارت هوشمند صادر شود آمار هم به‌روز می‌شود و همه زیرساخت‌ها شامل برگ سبز راهنمایی رانندگی، نقل‌وانتقال از طریق سازمان ثبت‌اسناد و تعویض پلاک ثبت می‌شود و بر این اساس فقط ما یک زیرساختی به نام کارت هوشمند نیمه یدک لازم داریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم که حداقل به‌صورت پایلوت حداقل برای بخش یخچال‌دار کارت ناوگان صادر شود اما پاسخ مسئولان مربوطه این است که ضرورتی نمی‌بینیم.

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار ادامه داد: ما ضررهای هنگفتی از بابت نبودن آمار محتمل شده‌ایم. برای مثال تاجری می‌خواهد صادرات و یا واردات انجام دهد به سالنامه آماری سازمان راهداری به‌عنوان تنها مرجع کسب آمار مراجعه می‌کند و می‌بیند موجودی نیمه یدک یخچال‌دار صفر است؛ بنابراین از ناوگان خارجی برای جابه‌جایی بار خود استفاده می‌کند.

وی گفت: این مشکل قبل از این‌که ناوگان یخچال‌دار را راکد کند ارز مملکت را خارج می‌کند چراکه دریافتی رانندگان خارجی از ما ارز است و این اقدام باعث رشد و شکوفایی اقتصاد آن‌ها می‌شود؛ راننده ایرانی اینجا ازیک‌طرف بیکار است و از طرف دیگر سه برابر قیمت ناوگان سرمایه‌گذاری کرده اما هیچ بی‌بازده‌ای ندارد.

او ادامه داد: برای مثال اگر یک کانتینر استاندار شرکت ماموت 200 میلیون تومان باشد یک کانتینر یخچال‌دار 700 میلیون تن و سه برابر قیمت است. نبود اطلاعات و دیتای دقیق باعث ورود ناوگان خارجی یخچال‌دار می‌شود که عامل از دست رفتن سرمایه یخچال‌داران ایرانی و جابه‌جایی محصولات کشاورزی از طریق ناوگان خارجی است.

او خبر داد که اکنون 6 هزار دستگاه تریلی یخچال‌دار استاندار روز دنیا در ایران موجود است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.