| کد خبر: 178589 |

◄ بهبود سرمایه در گردش خودروسازان با فروش بخشی از دارایی‌ها

قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ باید توسط دولت انجام شود. ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مطلب افزود: قیمت‌گذاری سایر خودروها همچون گذشته در بازار آزاد انجام شود تا به‌این‌ترتیب از التهابات بازار خودرو کاسته شود.

تین نیوز

قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ باید توسط دولت انجام شود.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مطلب افزود: قیمت‌گذاری سایر خودروها همچون گذشته در بازار آزاد انجام شود تا به‌این‌ترتیب از التهاب بازار خودرو کاسته شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ملکی گفت: یکی از مشکلات خودروسازی کشور ناتوانی از عمل به وعده پیش‌فروش هزاران خودروی پرتیراژی است که قطعه ندارند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس ادامه داد: اگر پژو، پراید، تیبا و سمند مشمول نظام قیمت‌گذاری باقی بمانند و سایر خودروها از این قاعده مستثنا شوند بخش قابل‌توجهی از مشکلات خودروسازان و قطعه‌سازان برطرف خواهد شد و نارضایتی مردم به حداقل کاهش خواهد یافت.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم درصورت عمل به این پیشنهاد هم تیراژ تولید قطعه‌سازان افزایش می‌یابد و به خودروساز قطعه می‌دهند، هم تولید خودروسازان افزایش می‌یابد و به تعهداتشان عمل می‌کنند و سرمایه در گردششان بهتر می‌شود.

ملکی گفت: آنچه مشکل ایجاد کرده است خودروهای پرتیراژی است که خودروسازان آنها را در بازاری انحصاری تولید می‌کنند. به‌نظر بنده قیمت این چهار خودرو باید به‌صورت پلکانی در یک دوره مشخص افزایش یابد. این قیمت‌ها باید به‌گونه‌ای افزایش یابد که هم‌سود پول مشتریانی که ثبت‌نام کرده‌اند لحاظ شود و هم قیمت این خودروها یک‌باره نزدیک به قیمت بازار آزاد نشود تا این دسته از مشتریان نیز متضرر نشود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از سویی سقف اعتباری خودروسازان و قطعه‌سازان در نظام بانکی باید بیشتر شود تا بتوانند از تسهیلات بانکی برای تأمین کسری سرمایه در گردش اقدام کنند. سرمایه در گردش خودروسازان به‌دلیل افزایش نرخ ارز و مواد اولیه به‌شدت کاهش‌یافته به همین دلیل پولی برای بازپرداخت مطالبات قطعه‌سازان ندارند. البته با فروش بخشی از دارایی شرکت‌های خودروساز که نقد شوندگی خوبی دارد و سرمایه در گردش شرکت‌های خودروساز بهبود قابل‌توجهی می‌یابد.

او ادامه داد: به همین دلیل قطعه‌سازان نیز دچار مشکل شده و نمی‌توانند قطعه تولید و دراختیار شرکت‌های خودروسازی قرار دهند. این چرخه معیوب باید اصلاح شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.