| کد خبر: 178522 |

◄ افشاگری رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی از سایت علی بابا/ چطور یک سایت گران‌فروش امروز ادعای ارزان فروشی می‌کند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران در خصوص نامه‌ای که به مدیرعامل علی بابا مبنی بر غیرقانونی بودن تخفیف‌ها در فروش بلیت زده بود، پرده برداشت.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران در خصوص نامه‌ای که به مدیرعامل علی بابا مبنی بر غیرقانونی بودن تخفیف‌ها در فروش بلیت زده بود، پرده برداشت.

حرمت الله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص نامه اعتراضی وی به مدیرعامل سفرهای علی‌بابا مبنی بر تخلف در ارزان‌فروشی بلیت، توضیح داد: بنده قبل از اینکه به آقای قاضی مدیرعامل علی‌بابا نامه بزنم با ایشان جلسه‌ای گذاشتم و اعلام کردم که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به نوع رفتار شما معترض است و ایشان اعلام کردند که در این رابطه باید با هیئت‌مدیره صحبت خواهند کرد اما دیگر ایشان در این رابطه به بنده پاسخی ندادنند.

وی در ادامه افزود: در راستای نامه‌های اعتراضی و شکایاتی که از ایشان در انجمن موجود بود به ایشان نامه زدم. اما ایشان برخلاف آن نامه‌ای که بنده نوشته بودم را در رسانه‌ها منتشر و با روش خودشان از این نامه بهره‌برداری سیاسی کردند.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی با بیان اینکه هرکسی پاسخ شرکت علی‌بابا را بخواند این‌گونه برداشت می‌کند که ما خواهان جلوگیری ارزان‌فروشی توسط این سایت هستیم، توضیح داد: در حالی این سایت ادعای ارزان‌فروشی می‌کند که چندی پیش این سایت را به دلیل گران‌فروشی بسته بودند، حال چه اتفاقی میافتد که یک سایتی که چندی پیش به دلیل گران‌فروشی بسته شده بود اکنون یک سایت ارزان‌فروش می‌شود؟

رفیعی ادامه داد: علی‌بابا ارزان‌فروشی نمی‌کند چراکه در تخفیف هم ماده‌قانونی وجود دارد. چیزی حدود 5 هزار دفاتر خدمات مسافرت هوایی در کشور وجود داد که با هزینه خودشان دفتری را گرفته‌اند و پرسنلی را مشغول به کار کرده‌اند و متحمل هزینه زیادی شده‌اند تا نماینده فروش شرکت‌های هواپیمایی شوند و باید به این نکته توجه داشت که ایرلاین‌ها به این‌ها حقوق نمی‌دهند بلکه کارمزد می‌دهند، حال چگونه کارمزد 3 درصدی ایرلاین‌ها به دفاتر خدمات مسافرتی این امکان را به سایت علی‌بابا می‌دهد که 9 درصد به مردم تخفیف بدهد؟ پس این موضوع نشان می‌دهد که در پس پرده اتفاق دیگری در حال رخ دادن است.

او با بیان اینکه مقامات مسئول و حتی قضایی باید به دنبال این باشند که چرا به‌ یک‌ باره باید این تخفیف‌ها رایج شود، گفت: در حالی این تخفیف برخلاف قانون توسط این سایت انجام می‌شود که اگر نگاهی به نرخ بلیت در همین سایت در ایام پیک سفر داشته باشیم می‌بینیم که بلیت 300 تا 400 هزارتومانی بالغ‌بر یک‌میلیون 300 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رفیعی با اظهار به اینکه مدیرعامل علی‌بابا از این نامه بنده سوءاستفاده و مظلوم‌نمایی کرد، گفت: مدیرعامل علی‌بابا باید بداند که نهایتاً چند روز رسانه‌ها خبر وی را در سایت‌های خود پوشش می‌دهند اما تریبون اصلی به عنوان رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی دست بنده است و بنده افشاگری خواهم کرد.

او گفت: دوستان محترمی که به دنبال راه‌اندازی فضای مجازی و استارت‌اپ‌ها هستید چرا چند ماه پیش که سازمان هواپیمایی کشوری 180 سایت را به دلیل گران‌فروشی بست چرا نماینده شما اعلام کرد که با 177 سایت دیگر کاری ندارم اما باید این سه سایت مجدداً آزاد شود. ما در جلسات حضور داشتیم برای چه به این اندازه فشار وارد کردید که این سه سایت باید مجدد فعالیت خود را آغاز کند؟ چه کسی پشت این سایت‌ها است که ارتزاق می‌کند؟

او ابراز کرد: این سایت کمر به نابودی دفاتر خدمات مسافرت هوایی بسته تا افسار به دستش بیفتد و آن‌وقت حلقوم مردم را بفشارد.

به گزارش تین‌نیوز، چند روز گذشته قاضی مدیرعامل علی‌بابا ادعا کرد، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به وی به تخفیف ۵ تا ۹ درصدی به مردم اعتراض و تهدید به شکایت از مراجع قانونی کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.