| کد خبر: 178518 |

◄ شرکت‌های بیمه به بیمه نفت وارد شوند

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توجه بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای به بیمه نفت شد و گفت: هرچند بیمه نفت برای شما شیرین نیست، اما انجام آن، یک الزام است.

تین نیوز

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توجه بیشتر شرکت‌های بیمه‌ای به بیمه نفت شد و گفت: هرچند بیمه نفت برای شما شیرین نیست، اما انجام آن، یک الزام است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، دژپسند در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه بابیان اینکه تحریم برای ایران موضوع جدیدی نیست؛ به فشارهای خارجی از بعد انقلاب در مواقع مختلف اشاره کرد و گفت: تحریم همواره دغدغه‌هایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده که باید به آنها پاسخ داده شود؛ این درحالی است که بیمه باید بررسی کند که چگونه می‌تواند دغدغه‌های سرمایه‌گذاران را کاهش دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه باید وارد بیمه نفت شوند، افزود: اگرچه این موضوع برای صنعت بیمه شیرین نیست ولی یک الزام به‌شمار می‌رود که باید موردتوجه قرار گیرد.

او در ادامه به موضوع جهش‌ نرخ ارز و کنترل آن به‌عنوان یکی از وظایف ذاتی بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: جهش نرخ ارز، تنها مسئله موجود کشور نیست؛ بلکه گاهی با محدودیت‌های برون داد مواجه می‌شویم؛ به این معنا که تولیدکننده، مواد اولیه ندارد و همین امر او را دچار مشکل می‌کند.

دژپسند افزود: از سال ۹۱ تاکنون تنها دو سال نرخ رشد سرمایه‌گذاری کشور مثبت بوده که علامت خوبی به‌شمار نمی‌رود.

او بابیان اینکه با تصویب دولت در بودجه ۹۸، قرار است بیمه البرز به‌طور کامل خصوصی شود و سهم دولت واگذار شود، اظهار داشت: این کاری بسیار خوب است؛ اما کافی نیست؛ ضمن اینکه  وضعیت کسب‌وکار باید موردتوجه جدی قرار بگیرد و نوآوری باید در صنعت بیمه مدنظر قرار داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به انتشار اوراق بیمه‌ای اشاره کرد و خصوصی‌سازی را نمونه بارز مردمی سازی اقتصاد دانست و گفت: افزایش ضریب نفوذ  از ۷ به ۱۰ درصد تنها با اجبار اتفاق نمی‌افتد، بلکه با تجهیز صنعت بیمه و کاهش هزینه‌ها ممکن می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.