| کد خبر: 178509 |

◄ آغاز طرح عملیات زمستانی فرودگاه امام با ۱۰۰ دستگاه ادوات و ۲ هلی‌کوپتر

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی گفت: در زمستان دیگر غافلگیر نمی‌شویم.

تین نیوز

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام با اشاره به آغاز طرح عملیات زمستانی فرودگاه امام از روز جاری گفت: یک‌صد دستگاه ادوات برف‌روبی و دو دستگاه هلی‌کوپتر برای این طرح در نظر گرفته‌شده است تا مثل سال گذشته در برف غافلگیر نشویم.

به گزارش تین‌نیوز، طرح عملیات زمستانی (برف‌روبی) شهر فرودگاهی امام امروز در فرودگاه امام آغاز شد که تا ۱۵ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

در این مراسم که با حضور سرپرست شرکت شهر فرودگاهی برگزار شد، ادوات برف‌روبی و راهداری زمستانی مانور عملیاتی خود را آغاز کردند.

امروز ۸۵ دستگاه تجهیزات راهداری شامل تجهیزات راهداری زمستانی، لنساید و ایرساید، برای عملیات زمستانی و برف‌روبی آماده شدند.

در این مراسم معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته با بارش شدید برف غافلگیر شدیم. فرودگاه چند روز بسته شد که البته فرودگاه امام هم در این حوزه مقصر اصلی نبود.

آذر موحدی ادامه داد: امسال تجهیزات برف‌روبی را زودتر آماده کردیم و بر اساس دستورالعمل عملیات زمستانی در شهر فرودگاهی امام در دو بخش لنساید (غیر هوانوردی) و ایرساید (هوانوردی) عملیات برف‌روبی انجام می‌شود.

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام در حوزه هوانوردی حدود ۲۰ روز پیش مانور کوچکی در خصوص برف‌روبی انجام دادیم، تجهیزات که در ایرساید وجود دارد از منظر آن‌که باید قرنطینه باشد، با محدودیت‌هایی مواجه است و برای ورود و خروج به محدوده هوانوردی باید چک شود.

موحدی افزود: حدود ۱۷۰ کیلومتر راه مواصلاتی در شهر فرودگاهی امام و اطراف داریم. در این راستا ۴ ایستگاه استقرار ماشین‌آلات در نظر گرفتیم که شامل ورودی آزادراه تهران-قم، ورودی آزادراه ورودی تهران-ساوه، میدان گمرک فرودگاه و کمربندی شمالی فرودگاه است.

وی‌ ادامه داد: ۷۰ دستگاه تجهیزات برف‌روبی در مراسم امروز آغاز به کار می‌کند، ۱۵ دستگاه ادوات سنگین برف‌روبی هم در ایرساید مستقر است که جمعا شامل ۸۵ دستگاه تجهیزات برف‌روبی است، ضمن آن‌که ۱۵ دستگاه ادوات نیز به‌طور مقطعی به این ماشین‌آلات اضافه می‌شود.

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام، گفت: در کارگروه عملیات زمستانی شهر فرودگاهی امام‌خمینی هم نماینده هواشناسی حضور دارد، حتی اگر پیش‌بینی بارش برف تا ۵۰ درصد هم اطمینان داشته باشد، ادوات برف‌روبی از روز قبل آماده می‌شوند.

موحدی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۰۰ تن شن و ماسه برای لنساید و ۳۰۰ تن نمک اختصاص داده‌ایم، ضمن آن‌که ۹۰۰ تن اوره برای ایرساید در نظر گرفته‌ایم، زیرا در سطوح پروازی اجازه استفاده از شن نداریم، بنابراین از اوره و نمک استفاده می‌کنیم.

وی افزود: برای ایرساید دو دستگاه سوله خریداری کرده‌ایم تا ادوات سنگین در آنجا نگهداری شود.

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام با تاکید بر این‌که امسال در بارش برف‌ها ان‌شاالله غافلگیر نمی‌شویم، گفت: از امروز استقرار ادوات برف‌روبی در ایستگاه‌های مذکور آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.

موحدی تأکید کرد: ادوات و تجهیزات مذکور مربوط به پیمانکار است، اما سلامت فنی آنها توسط شرکت شهر فرودگاهی امام بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: رمپ و لوپ‌های ورودی آزادراه تهران ـ قم به بلوار فرودگاه امام که نگهداری آن‌ها بر عهده راهداری است را نیز در زمان برف‌روبی پوشش می‌دهیم.

معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام بیان کرد: همچنین طی هماهنگی با سازمان هلال‌احمر دو محل فرود هلی‌کوپتر در نظر گرفته‌ایم که اگر در برف‌روبی با چالش روبه‌رو شدیم از هلی کوپتر استفاده شود که یکی از این هلی‌کوپترها در محل دپوی تاکسی‌ها و دیگری در محل ایرساید خواهد بود.

بنابراین گزارش، زمستان ۹۶ بود که با بارش شدید برف محورهای مواصلاتی کشور منتهی به فرودگاه امام مسدود شد و دسترسی به فرودگاه امام و هم‌چنین خروج از فرودگاه امام دچار چالش شد. در آن زمان بسیاری از پروازها باطل شدند، ضمن آن‌که تا چند روز دسترسی به فرودگاه امام با چالش جدی مواجه شده بود، زیرا سازمان راهداری در تامین تجهیزات راهداری در محورهای تهران ـ قم و تهران ـ ساوه کم‌کاری کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.