| کد خبر: 178494 |

◄ ۳ برنامه اولویت دار وزارت اقتصاد

آقای همتی و رحمانی نظرشان این است که آخرین بخشنامه یعنی بخشنامه چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات براساس جمع‌بندی نظرات بخش خصوصی و دولتی ابلاغ‌شده و این بخشنامه یک بخشنامه نهایی است.

تین نیوز

دژپسند گفت: اولویت‌های وزارت اقتصاد، تامین مالی اقتصادی، بهبود فضای کسب‌وکار و خصوصی‌سازی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان خصوصی‌سازی، فرهاد دژپسند در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی گفت: در وزارت اقتصاد و دارایی همکاران ما به‌درستی در حال رصد برنامه‌های دشمن و آماده‌سازی بسته‌هایی برای مواجهه با این دشمنی‌ها هستند.

وی در ادامه در خصوص سه اولویت کاری در این وزارتخانه گفت: اولین برنامه مد نظر، تامین مالی اقتصادی است. دومین کار بهبود فضای کسب‌وکار اقتصادی از طریق تسهیل شرایط گمرکی و سومین کار این است که بتوانیم سیاست‌های خصوصی‌سازی را همانطور که در اصل ۴۴ قانون اساسی آمده پیاده کنیم و در نهایت با الکترونیکی کردن و ساماندهی مشخص، با فساد مقابله کنیم.

دژپسند در واکنش به درخواست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اصلاح مجدد بخشنامه جدید بازگشت ارز، گفت: بخشنامه صادرشده برگرفته از جلسات با بخش خصوصی است و اگر انتقادی به این جلسه است نظرات جدید باید جمع‌آوری شود و با توجه به تغییرات مکرر این بخشنامه بهتر است نظرات جمع‌بندی و اعلام شود تا به‌طور مفصل نظرات بررسی شود.

وی افزود: آقای همتی و رحمانی نظرشان این است که آخرین بخشنامه یعنی بخشنامه چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات براساس جمع‌بندی نظرات بخش خصوصی و دولتی ابلاغ‌شده و این بخشنامه یک بخشنامه نهایی است.

دژپسند تصریح کرد: یکی از آفت‌های مهم این روز‌های اقتصاد ایران، بی‌ثباتی و تغییر مکرر بخشنامه‌ها است. اصلاح مکرر و تعدد این بخشنامه‌ها منجر می‌شود که ارزشی دیگر برای بخشنامه‌ها قائل نخواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.