| کد خبر: 178433 |

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد؛

◄ برنامه‌ای برای ساخت هواپیمای بومی نداریم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که این معاونت برنامه‌ای برای ساخت هواپیما ندارد.

تین نیوز

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که این معاونت برنامه‌ای برای ساخت هواپیما ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سورنا ستاری در حاشیه مراسم آغاز فاز نخست بومی‌سازی تجهیزات ناوبری هوایی ایران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: حوزه سویل استانداردها و سختگیری‌های خاص خودش را دارد و هر شرکتی ظرفیت ورود به این حوزه را ندارد.

وی در ادامه گفت: این نمونه قراردادهایی که امروز میان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان بسته شده، می‌تواند شروع بسیاری خوبی در صنعت هوانوردی باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ  به این سؤال که آیا ساخت هواپیمای سویل در سه تا پنج سال آینده که از آن خبر داده شده با توجه به ظرفیت موجود ممکن پذیر است، توضیح داد:  باید برای ساخت هواپیمای سویل در وزارت راه و شهرسازی بحث شود، اما ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه خاصی برای آن نداریم.

ستاری خاطرنشان کرد: علی‌رغم این موضوع بسیار به دنبال این هستیم که شرکت‌هایی که ظرفیت انجام این کار را دارند تقویت کنیم تا بتوانند فعلاً در حوزه سویل وارد شوند.

وی با بیان این‌که حوزه سویل تنها ساخت هواپیما نیست، ابراز کرد: ما توانسته‌ایم تکنولوژی‌های بسیار خوبی در کشور را توسعه بدهیم که امیدوارم در این حوزه هم موفق باشیم.

به گزارش تین‌نیوز، چندی پیش منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از ساخت هواپیمای بومی 72 نفره تا پنج سال آینده خبر داده بود که امروز سورنا ستاری این موضوع را رد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.