| کد خبر: 178398 |

بخارایی:

◄ کاهش 10‌درصدی تصادفات در برنامه پنجم محقق نشد

چنان‌چه در برنامه پنج‌ساله پنجم کاهش 10‌درصدی کشته‌های سوانح رانندگی پیش‌بینی‌شده بود که محقق نشد و در برنامه ششم نیز به‌صورت کارشناسی این موضوع دیده نشده است.

تین نیوز

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در دیدار با مدیر شبکه آموزش سیمای رسانه ملی با اشاره به توفیق برگزاری چندین جشنواره هم‌پیمانی در حوزه ایمنی رانندگی با مشارکت رانندگان حرفه‌ای، دانش‌آموزان، روحانیون، بانوان فعال اجتماعی و آسیب‌دیدگان از سوانح رانندگی در سال‌های اخیر توسط این نهاد، گفت: متأسفانه درحال حاضر و همه‌روزه تعداد زیادی از هم‌وطنان جان خود را در سوانح رانندگی در سفرهای جاده‌ای و درون‌شهری از دست‌داده و یا مصدوم و معلول می‌شوند که زیبنده این ملت و این کشور نیست.

وی ادامه داد: بالغ‌بر 16‌هزار کشته و بیش از 300 هزار مجروح در سوانح رانندگی داریم که بیش‌ترین آسیب‌ها متوجه کودکان، موتورسواران و سرپرست خانواده‌ها می‌شود.

بخارایی ادامه داد: این مشکل  یک عارضه و دغدغه بزرگ انسانی، اجتماعی و اقتصادی کشور و نگران‌کننده است. هنوز جامعه، مردم، مسئولان و متصدیان ذی‌ربط توجه جدی و اولویت‌دار به موضوع ندارند و جبران خسارت‌های ناشی از این پدیده برای کشور قطعاً بسیار سنگین و شاید امکان‌پذیر نباشد.

بخارایی ادامه داد: چنان‌چه در برنامه پنج‌ساله پنجم کاهش 10درصدی کشته‌های سوانح رانندگی پیش‌بینی‌شده بود که محقق نشد و در برنامه ششم نیز به‌صورت کارشناسی این موضوع دیده نشده است.

بخارایی با تاکید بر امر آموزش عمومی در حوزه ایمنی، ارتقاء و توسعه رفتارهای صحیح رانندگی به‌ موازات انجام عملیات مهندسی، نقش رسانه ملی را در این هدف بسیار باارزش و مهم برشمرد و گفت: جمعیت تاکنون اقداماتی در حوزه چاپ نشریات، کتب و دیگر محصولات فرهنگی در حوزه ایمنی رانندگی داشته است اما برای رسیدن به یک نقطه قابل‌قبول و روند کاهشی سوانح رانندگی تعامل و عزم همگانی به‌ویژه نهادهای رسانه‌ای و سازمان‌های اجرایی، آموزشی و دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی و در کنار آن‌ها توجه و دقت نظر خود هم‌وطنان را می‌طلبد.

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ظرفیت موجود در کشور بالاخص صداوسیما را مناسب ارزیابی کرد و ادامه‌داد: جمعیت با آمادگی کامل جهت حرکت در این راستا و ادامه تلاش‌های خود بنا دارد جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک را با همکاری دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در هفتم اردیبهشت‌ماه سال 1398 برگزار کند.

او درباره جزییات این همایش گفت: هم‌زمان با "روز ملی ایمنی حمل‌ونقل" با محورهای آموزش و اصلاح رفتار ترافیکی، ایمنی کودکان و ایمنی و موتورسواران و در قالب فیلم‌های کوتاه، کلیپ، نماهنگ، انیمیشن، تیزر و فایل صوتی این همایش برگزار می‌شود و آن را به‌عنوان یک رویداد ملی ثبت کند که امید داریم شبکه هفت سیما مسئولیت برگزاری جشنواره را برای بالا بردن ظرفیت‌ها برعهده‌گرفته و در ارتقای فرهنگ ترافیکی کشور نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.