| کد خبر: 178340 |

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی/5

◄ موافقت اصولی برای انتشار 160 میلیارد تومان اوراق ریلی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از : امکان انتشار اوراق صکوک و اجاره بخش ریلی، شامل لوکوموتیو و واگن از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان موافقت اصولی برای انتشار اوراق ریلی اخذ شده است.

تین نیوز

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان انتشار اوراق صکوک و اجاره بخش ریلی، شامل لوکوموتیو و واگن از طریق بازار سرمایه خبر داد و گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان موافقت اصولی برای انتشار اوراق ریلی اخذ شده است.

به گزارش تین‌نیوز،  شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی عنوان کرد: زیرساخت هر کشوری مهمترین عامل توسعه هر کشور به شمار می‌رود از همین رو بخش ریلی از ایام دور موردتوجه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود بخش صنعت ریلی استفاده کنیم، گفت: هم‌اکنون بخش ریلی توسعه زیادی پیدا کرده و از لحاظ خطوط و سرعت نسبت به سایر بخش‌ها پیشرفت بسیاری یافته هر چند که هنوز برای پیشرفت در این حوزه ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در بخش تأمین‌مالی در بازار سرمایه بسیار اهمیت دارد، تأمین مالی سهام عام و تأمین مالی مبتنی بر اوراق بدهی است که این مورد نشان از رشد ۶ برابری بازار بدهی دارد از همین رو ما در تلاش‌ هستیم این اوراق را به‌جای بخش دولتی برای بخش خصوصی منتشر کنیم، زیرا بخش خصوصی شفاف‌ترین ارگان از بخش‌های کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه به همکاران خود در بورس تأکید کردم به اوراق ریلی در کوتاه‌ترین زمان جواب دهند تا برای دارندگان اوراق امنیت‌های لازم ایجاد شود، افزود: امکان انتشار اوراق صکوک و اجاره بخش ریلی، شامل لوکوموتیو و واگن از طریق بازار سرمایه وجود دارد.

محمدی  با بیان اینکه در نیمسال اخیر رتبه‌بندی در بورس اجرایی شده است، گفت: سازمان بورس عضو ISCO شده است و این پیام مهمی برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی است، مبنی بر اینکه استاندارد‌های بازار بورس ایران با استاندارد‌های بازار بورس بین‌المللی همخوانی دارد و این بدان معناست که سرمایه‌گذاران خارجی حوزه ریلی هم می‌توانند اطمینان کنند که استاندارد‌های بازار ایران مطابق با استاندارد‌های جهانی است، بنابراین اگر برگه‌ای خریداری شود، همه حمایت‌ها از آنها انجام می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید که ظرفیت بزرگی برای همه بخش‌های اقتصادی خواهد بود، اظهار داشت: از سال ۹۰ تا ۹۵، میزان اوراق ریلی منتشره در بازار سرمایه ۹۲ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ به ۱۳۵ میلیارد تومان رسید و در سال ۹۷ تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان موافقت اصولی برای انتشار اوراق ریلی اخذ شده است. به طور کلی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق برای توسعه بخش ریلی، منتشر و تأمین سرمایه شده که رقم کوچکی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.