| کد خبر: 178338 |

◄ سهم 50درصدی خودروهای استاندارد در سوانح جاده‌ای

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه غیراستاندارد بودن خودرو یکی از عوامل مؤثر و بسیار برجسته در بروز تصادفات جاده‌ای است، ازاین‌رو اگر خودروهای استاندارد مطابق با مقررات جهانی ساخته شود، می‌توان به کاهش نیمی از آمار تصادفات خوش‌بین بود.

تین نیوز

خودروهای استاندارد تا 50درصد تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهند. حسن خسته‌بند، عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر گفت: متأسفانه غیراستاندارد بودن خودرو یکی از عوامل مؤثر و بسیار برجسته در بروز تصادفات جاده‌ای است، ازاین‌رو اگر خودروهای استاندارد مطابق با مقررات جهانی ساخته شود، می‌توان به کاهش نیمی از آمار تصادفات خوش‌بین بود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، خسته‌بند بابیان این‌که امروز مافیای خودرو اجازه نمی‌دهد که خودروهای استاندارد ساخته شوند، گفت: براساس آمارهای سالانه حدود یک و نیم میلیون خودرو جدید توسط کارخانه‌های خودروساز تولید و روانه خیابان‌ها و جاده‌ها می‌شود، این درحالی است که وضعیت زیرساختی جاده‌ای کشور در شرایط کنونی توان و گنجایش تردد این میزان خودرو را ندارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آمارهای ارائه‌شده درباره افزایش 3 درصدی میزان تصادفات جاده‌ای در هفت ماه اخیر ادامه داد: از طرف دیگر متأسفانه عملکرد دستگاه‌های مربوطه برای رفع نقاط پرخطر جاده‌ها منطبق با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های کلان نیست که علت اصلی بروز این مسئله عدم تخصیص اعتبارات لازم برای بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها بوده است.

او گفت: به‌طور حتم اگر اقدامات لازم برای توسعه جاده‌ها و رفع نقاط پرخطر صورت می‌گرفت، درصورت افزایش تولید خودرو نیز شاهد افزایش آمار تصادفات جاده‌ای نبودیم.

خسته‌بند ادامه داد: یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، آموزش و فرهنگ رانندگی در جاده‌ها است، اما متأسفانه در این حوزه اقدامات لازم به‌ویژه توسط رسانه‌ها ازجمله رسانه ملی صورت نگرفته است، به‌طوری‌که در کشورهای خارجی، کودکان از سنین بسیار پایین در مراکز آموزش و مدارس، نحوه صحیح رانندگی را می‌آموزند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: کم اثر بودن جرائم و مجازات تخلف رانندگی نیز یکی دیگر از عوامل بروز تصادفات جاده‌ای است، زیرا اگر رانندگان بدانند که درصورت بروز تخلف، مجازات‌های سنگینی در انتظارشان است، دست به اقدامات غیرمجاز نمی‌زنند، بنابراین رانندگان متخلف هم باید پیگیری قضایی شده و جرائم بسیار بالایی را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته گرایش مسافران حمل‌ونقل ریلی و هوایی به حمل‌ونقل جاده‌ای نیز می‌تواند در افزایش میزان تصادفات جاده‌ای اثرگذار باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.