| کد خبر: 178300 |

◄ بررسی بازگشایی چهارراه ولی‌عصر به روی عابران

عصر روز گذشته محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس‌راهور تهران بزرگ با حضور در چهارراه ولی‌عصر، طرح بازگشایی نرده‌های این محدوده را بررسی کردند.

تین نیوز

عصر روز گذشته محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس‌راهور تهران بزرگ با حضور در چهارراه ولی‌عصر، طرح بازگشایی نرده‌های این محدوده را بررسی کردند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در این بازدید، پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: به‌نظر من یک تغییر رویکرد در مدیریت شهری جدید وجود دارد که معتقدیم شهر باید از خودروها پس گرفته شود و به عابرین پیاده داده شود. برخلاف رویکرد گذشته که موجب اجرای طرح زیرگذر چهارراه ولی‌عصر شد، فرض براین بود که ماشین‌ها سریع‌تر رد شوند لذا برای عابرین پیاده مشکلاتی ایجاد می‌شد.

او ادامه داد: متأسفانه این رویکرد در پل‌های عابر پیاده نیز مشاهده می‌شود. اصولاً پل عابر پیاده راهکار مؤثری نیست و باید پل‌های عابر پیاده یا حداقل بسیاری از آنها جمع‌آوری شوند چراکه می‌گوییم برای اینکه ماشین‌ها راحت‌تر رد شوند وسط خیابان نرده بکشیم و عابرین پیاده را از روی پل عبور دهیم. در چنین شرایطی اگر همه پل‌های عابر پیاده پله‌برقی داشتند خوب بود؛ اما متأسفانه بسیاری از آنها پله‌برقی ندارند و افرادی همچون سالمندان و یا افراد دارای ویلچر برای عبور با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: تصور می‌کنم عابر پیاده باید اولویت اول باشد و ماشین‌ها خود را با عابرین پیاده هماهنگ کنند.

پورسیدآقایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه چهارراه ولیعصر (عج) به‌عنوان یک چهارراه مهم فرهنگی و نبض شهر تهران محسوب می‌شود و باید نرده‌های این محدوده را بر روی عابرین بازکنیم، افزود: پلیس هم با این رویکرد موافق است و تنها نگرانی‌ که برای پلیس وجود دارد این است که عابرین پیاده قانون را رعایت نکنند و در عبور از چهارراه هنگامی‌که چراغ عابرین پیاده قرمز است اقدام به عبور از خیابان کنند. به‌این‌ترتیب بازگشایی این محدوده منوط به همکاری مردم خواهد بود. درصورتی‌که این همکاری وجود نداشته باشد و تصادفات در این چهارراه زیاد شود و ترافیک افزایش پیدا کند، قطعاً این کار انجام نخواهد شد.

او ادامه داد: با پلیس توافق کردیم درحال‌حاضر یک مسیر بازگشایی شود و عملکرد عابرین پیاده را مشاهده کنیم تا ببینیم هنگامی‌که چراغ عابرین پیاده قرمز است مردم از سطح خیابان عبور می‌کنند یا خیر؟ البته در اینجا یک NGO نیز برای فرهنگ‌سازی کمک می‌کند تا هنگامی‌که چراغ عابرین قرمز است مردم از خیابان عبور نکنند. در حقیقت به‌صورت پایلوت با دوربین‌ها همکاری مردم را ظرف امروز و فردا مشاهده خواهیم کرد و بازگشایی این محدوده نیز به نتیجه این بررسی‌ها بستگی دارد.

پورسیدآقایی تأکید کرد: اگر شهروندان همکاری کنند ما این آمادگی را داریم که تمامی پل‌ها و نرده‌ها را در سطح شهر جمع‌آوری کنیم و به‌جای آن چراغ عابر پیاده بگذاریم البته منوط به اینکه مطمئن شویم مردم رعایت می‌کنند.

متأسفانه در ایران قوانین راهنمایی و رانندگی فقط برای خودروها اعمال می‌شود و همین مسئله باعث شده تا حتی زمانی که چراغ عابران پیاده قرمز است در بسیاری از چهارراه‌ها شاهد عبور عابران از عرض خیابان باشیم که این معضل موجب ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌های منتهی به چهارراه‌ها شده است.

به همین منظور مدیریت سابق شهری تهران با نصب نرده در برخی مکان‌ها از عبور بی‌ضابطه عابران جلوگیری کرده بود؛ اما این طرح باعث ایجاد مشکلاتی برای افراد سالمند، معلول و ناتوان شده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.