| کد خبر: 178281 |

◄ هواپیماهای شرقی در کوتاه‌مدت پاسخگوی نیاز ایرلاین هاست

معاون سابق سازمان هواپیمایی معتقد است شرکت‌های ما تجربه تحریم گذشته را دارند و در فضای فعلی نیز می‌توان هم‌چنان روی خرید هواپیماهای دست‌دوم فکر کرد.

تین نیوز

معاون پیشین سازمان هواپیمایی معتقد است شرکت‌های ما تجربه تحریم گذشته را دارند و در فضای فعلی نیز می‌توان هم‌چنان روی خرید هواپیماهای دست‌دوم فکر کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا منظری گفت: اگر که در بازه زمانی فعلی تامین هواپیماهای غربی ممکن نشود احتمال آن وجود دارد که در حد نیاز کوتاه‌مدت از هواپیماهای شرقی استفاده شود که البته هرگونه بهره‌گیری از آن‌ها نیاز به بررسی استانداردهای لازم و در نظر گرفتن شرایط ناوگان کشور خواهد بود.

او گفت: در صورتی که مشخص شود وارد شدن این هواپیماها به ایمنی هوانوردی ما ضربه نزند و سازمان‌های ذیربط مانند سازمان هواپیمایی کشوری ورود آن‌ها به ایران را تایید کنند، می‌توان لااقل در کوتاه‌مدت روی استفاده از این هواپیماها حساب کرد.

نماینده سابق ایران در ایکائو  افزود: شرکت‌های ایرانی باید تمام گزینه‌های موجود در بازار را بررسی کرده و با هدف برطرف کردن نیازهای ناوگان ایران نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام کنند.

منظری با بیان این‌که فعلا شرکت‌های هواپیماساز بزرگ مانند بوئینگ و ایرباس امکان فروش مستقیم هواپیماهای خود را ندارند گفت: یکی از گزینه‌های پیش‌روی شرکت‌های ایرانی در ایام تحریم خرید هواپیماهای دست‌دوم است.

او گفت: ما در سال‌های قبل نیز که فشار بین‌المللی گسترده‌ای علیه ایران برقرار بود، توانستیم تعدادی هواپیمای دست‌دوم وارد کشور کنیم که بسیاری از آن‌ها کیفیت مناسب برای پرواز داشتند و همچنان در حال استفاده هستند.

این کارشناس گفت: هرچند پیش‌بینی دقیق از آینده ناوگان ایران با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی جهان دشوار است، اما آنچه که بیشترین اهمیت را دارد، لزوم توجه به تامین نیازهای ناوگان کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.