| کد خبر: 178264 |

◄ جزئیات حذف طرح زوج و فرد

براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای‌شهر تهران قرار براین بود که درصورت موفقیت‌آمیز بودن طرح‌ترافیک، این طرح به محدوده زوج و فرد نیز تسری یابد.

تین نیوز

براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای‌شهر تهران قرار براین بود که درصورت موفقیت‌آمیز بودن طرح‌ترافیک، این طرح به محدوده زوج و فرد نیز تسری یابد. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: مطالعات نشان داده است طرح زوج  و فرد، طرح  اشتباهی بوده که در بلندمدت نه‌تنها آلودگی هوا را کاهش نداده است،  بلکه سبب شده مردم به سمت خرید خودروی ارزان‌قیمت اما پلاک مخالف گرایش پیدا کنند و این امر موجب افزایش آلودگی هوا شود

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی اظهارکرد: مطالعات نشان می‌دهد که برای کاهش آلودگی هوا لازم است که طرح زوج و فرد ملغی شود.

پورسیدآقایی بابیان اینکه مطالعات ملغی شدن طرح زوج و فرد درحال انجام است و درصورت تصویب شورای ترافیک تهران، احتمالاً  اجرای طرح زوج و فرد پس از سال‌ها ملغی می‌شود، در مورد جزئیات مطالعات آن، گفت: درصورت تصویب شورای ترافیک تهران، طرح زوج و فرد حذف و تبدیل به حلقه دوم طرح‌ترافیک می‌شود.

او افزود: براین اساس دیگر پلاک خودرو ملاک تردد در محدوده نیست و همه خودروها با هر پلاکی می‌توانند، آزادانه تردد کنند اما هزینه ورود به حلقه دوم طرح‌ترافیک یا همان محدوده زوج و فرد یک‌سوم هزینه طرح‌ترافیک خواهد شد.

پورسیدآقایی بابیان اینکه برای ساکنین این محدوده نیز تدابیر خاص اندیشیده شده است، گفت: به‌مانند طرح‌ترافیک، برای تردد ساکنین  نیز  تخفیفات خاصی درنظر گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.