| کد خبر: 178234 |

◄ اجرایی شدن طرح احداث سه باب پارکینگ در آزادراه قم – تهران

به‌منظور افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح احداث سه باب پارکینگ در آزادراه قم – تهران اجرایی شد.

تین نیوز

رئیس اداره راه‌های روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در تکمیل و توضیح خبر فوق افزود: با عنایت به وقوع غالب تصادفات جاده‌ای در نزدیکی و مبادی شهرها و به‌منظور فراهم نمودن امکان استراحت کوتاه رانندگان، طرح احداث سه باب پارکینگ در آزادراه قم – تهران (لاین غربی) عملیاتی شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حسین برقراری ادامه داد: عملیات اجرایی احداث نخستین پارکینگ در کیلومتر هشت لاین غربی آزادراه قم–تهران از اول آذرماه سال جاری آغازشده است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان همین ماه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

برقراری تمامی مراحل اجرایی این پروژه را اعم از طراحی و اجرا را به‌صورت امانی و توسط عوامل و امکانات اداره متبوعه دانست و عنوان کرد: جهت اجرای این طرح افزون بر 15 نفر عوامل راهدار ضمن بهره‌مندی از 12 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری به انجام‌وظیفه می‌پردازند.

 مسئول راهدارخانه آزادراه و جاده قدیم قم–تهران مساحت متوسط این پارکینگ را بالغ‌بر 4700 مترمربع برآورد کرد و اظهار داشت: میزان بارریزی جهت اجرای عملیات خاکی این پارکینگ نیز افزون بر هفت‌هزار مترمکعب است.

وی ادامه داد: به‌منظور بهره‌مندی حداکثری از ضایعات آسفالتی که در طرح بهسازی آزادراه برجای‌مانده است. جهت لایه رویی سطح پارکینگ از تراشه‌های آسفالت استفاده می‌شود.

 برقراری تصریح کرد: با توجه به تجربه حاصله استفاده از تراشه‌های آسفالتی در برخی راه‌ها و معابر روستایی، جهت تسطیح و نفوذناپذیری لایه رویی پارکینگ‌ها نیز از این تراشه‌ها استفاده خواهد شد.

برقراری در پایان متذکر شد: با عنایت به ترافیک غالبا پرحجم آزادراه قم–تهران، از رانندگانی که در این محور تردد می‌کنند درخواست می‌شود ضمن همکاری با عوامل اجرایی طرح‌های عمرانی، نسبت به رعایت کامل جوانب ایمنی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.