| کد خبر: 178184 |

◄ بهره برداری از هواپیمای بومی 72 نفره در پنج سال آینده

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: بین سه تا پنج سال می‌توانیم اولین هواپیمای بومی مسافربری 72 نفره را به بهره‌برداری برسانیم.

تین نیوز

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: بین سه تا پنج سال می‌توانیم اولین هواپیمای بومی مسافربری 72 نفره را به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش تین‌نیوز، منوچهر منطقی در برنامه گفتگو ویژه خبری به ساخت هواپیمای مسافربری اشاره کرد و افزود: در خصوص ساخت هواپیمای مسافربری تلاش‌های بسیاری شده و این کار را با هواپیمای ایران 140 مسافربری 52 نفره آغاز به کار کردیم.

او در ادامه عنوان کرد: این هواپیما به علت ضعف‌هایی که داشت، در آن بازنگری شد که در نتیجه دو مسیر  برای ادامه کار پیش‌بینی شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که دو مسیر، ارتقا هواپیمای موجود و یا طراحی هواپیمای جدید برای ساخت هواپیمای مسافربری پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: شاید این موضوع میان بردترین مسیر ما برای رسیدن به یک هواپیمای مسافربری برسیم.

منطقی با بیان این‌که  به روی این پروژه یک هواپیمای 72 نفره تعریف شده است که موتور آن دیگر مانند گذشته ملخی نیست، گفت: موتور این هواپیما توربوپراپ خواهد بود که مورد علاقه مصرف‌کنندگان ایرانی است چراکه مصرف‌کنندگان داخلی موتور ملخی را نمی‌پسندند.

وی تصریح کرد: این موتور معادل هواپیماهای ATR هایی است که در خطوط هوایی ایران پرواز می‌کند.

منطقی با بیان این‌که این موتور محصولی است که خیلی زود می‌تواند به نتیجه برسد، بیان کرد: در خصوص هواپیمای 100 نفره تلاش‌هایی در حال انجام شدن است اما نزدیک‌ترین محصولی که می‌توانیم در آینده نزدیک به آن برسیم هواپیمای 72 نفره است که برخی از مشخصه های آن حتی بهتر از هواپیماهای ای تی آر خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص زمان‌بندی اجرایی آن نیز توضیح داد: زمان‌بندی اجرایی آن کوتاه است و ما به نمونه اولیه می‌توانیم در سه سال آینده برسانیم که پس از آن تست‌ها انجام گرفته تا بتوانیم مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری و گواهینامه‌های بین‌المللی را اخذ کنیم که این موضوع نیز حدوداً دو سال به طول می‌انجامد.

او اظهار کرد: بین سه تا پنج سال می‌توانیم یک محصول بومی شبیه به جنگنده کوثر خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.