| کد خبر: 178179 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم محور بندرلنگه-پارسیان

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم محور بندرلنگه- پارسیان خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: با بهره‌برداری از کل 56کیلومتر این محور علاوه بر تکمیل بزرگراه بندرعباس- عسلویه، بندر چارک و جزیره کیش نیز به کریدور نوار ساحلی جنوب متصل خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی در سفر به استان هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه بندرلنگه- پارسیان خبر داد و گفت: این قطعه به طول 28 کیلومتر از روستای دیوان در شهرستان بندرلنگه آغاز  و به روستای باوندان ختم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور را به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز در جنوب کشور و  دسترسی به آب‌های آزاد  از طریق خلیج‌فارس و دریای عمان دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: با توجه به این‌که استان‌‌های جنوبی قطب اقتصادی کشور هستند و بخش عمده‌ای از درآمد کشور از این استان‌ها حاصل می‌شود، تکمیل این کریدور نقش کلیدی در حمل‌ونقل باری ایمن در کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: 838 کیلومتر از این کریدور در استان هرمزگان قرار دارد  که 487 کیلومتر آن در غرب استان واقع‌شده که در حال حاضر 122 کیلومتر آن در دست اجرا و 300 کیلومتر آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

خادمی با اشاره به طول 28 کیلومتری قطعه دو این پروژه ادامه داد: این پروژه 56کیلومتر است و با تکمیل شدن کل محور علاوه بر تکمیل بزرگراه بندرعباس- عسلویه، بندر چارک و جزیره کیش نیز به کریدور نوار ساحلی جنوب متصل خواهد شد.

وی اعتبار موردنیاز برای تکمیل این قطعه را 62 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: برای تکمیل شدن قطعه دو پروژه 115 هزار و 892 مترمکعب خاک‌برداری، 447 هزار مترمکعب خاکریزی صورت می‌گیرد و بیش از 19هزار مترمکعب بتن و 210 تن آرماتور موردنیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.