| کد خبر: 178164 |

مکی زاده اعلام کرد:

◄ صدور ۴۴۰۰گواهینامه برای دریانوردان در پایتخت دریایی ایران

از مجموع این گواهینامه‌ها، دو هزار و ۹۱۱ فقره به گواهینامه‌های اصلی (گواهینامه تعیین سمت در شناور) مربوط است و یک هزار و ۵۷۱ فقره نیز به گواهینامه‌های جانبی (آموزش‌های جنبی ازجمله مباحث ایمنی) اختصاص دارد.

تین نیوز

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: طی هشت ماه سال جاری، بیش از ۴۴۰۰ فقره گواهینامه برای دریانوردان فعال در پهنه‌های آبی پایتخت دریایی ایران صادر شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان، اسماعیل مکی‌زاده بابیان این‌که از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، درمجموع شش هزار و ۵۱۳ فقره سند دریانوردی در این استان صادرشده است، اظهار کرد: تعداد چهار هزار و ۴۸۲ فقره از این اسناد مربوطه به گواهینامه‌های دریانوردان بوده است.

وی افزود: از مجموع این گواهینامه‌ها، دو هزار و ۹۱۱ فقره به گواهینامه‌های اصلی (گواهینامه تعیین سمت در شناور) مربوط است و یک هزار و ۵۷۱ فقره نیز به گواهینامه‌های جانبی (آموزش‌های جنبی ازجمله مباحث ایمنی) اختصاص دارد.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس الزامات کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان برای فعالیت‌های حرفه‌ای خود ملزم به داشتن شناسنامه دریانوردی هستند، ازاین‌رو دو هزار و ۳۱ فقره شناسنامه دریانوردی در هرمزگان صادرشده است.

مکی‌زاده هم‌چنین از برگزاری یک هزار و ۲۶۲ نفر-آزمون شایستگی دریانوردی از آغاز امسال تا ابتدای آذرماه جاری خبر داد و گفت: این آزمون‌ها در زمینه‌های فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی مربوط به شناورهای چوبی و فلزی برگزارشده است.

استان هرمزگان به‌عنوان پایتخت دریایی ایران شناخته می‌شود و بیش از ۳۰‌هزار نفر معادل حدود یک‌چهارم از جمعیت ۱۳۰ هزارنفری دریانوردان کشور در این استان فعالیت می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.