| کد خبر: 178144 |

سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی؛

◄ بررسی وضعیت خلیج‌فارس ازلحاظ پتانسیل بروز آلودگی‌های نفتی

تجهیزات ایمنی و تعیین قوانین بین‌المللی برای پیشگیری از آلودگی‌های نفتی توسعه داده شد.

تین نیوز

دومین دوره از کارگاه‌های آموزشی سیزدهمین همایش بین‌المللی بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی (۲۰۱۸ ICOPMAS) در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، در روز دوم همایش بین‌المللی بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی دو کارگاه آموزشی برگزار شد. در کارگاه اول مطالعات انجام‌شده بر روی کنترل آلودگی‌های نفتی توسط دانشگاه علوم و فناوری ایران ارائه شد. تاثیر لکه‌های نفتی بر روی محیط‌زیست دریایی و عواقبی که در درازمدت متوجه محیط دریایی در صورت برطرف نشدن آلودگی‌های نفتی می‌شود و همچنین احتمال وقوع آلودگی‌های نفتی در خلیج‌فارس از مواردی بود که در این کارگاه به آن پرداخته شد.

 در ادامه آماری از وضعیت خلیج‌فارس ازلحاظ پتانسیل بروز آلودگی‌های نفتی و مقایسه با خلیج مکزیک در این زمینه ارائه شد و در انتها در مورد راهکارهایی نظیر توسعه تجهیزات ایمنی و تعیین قوانین بین‌المللی برای پیشگیری از وقوع آلودگی‌های نفتی گفت‌وگوهای تخصصی صورت گرفت.

در کارگاه آموزشی دوم؛ فرانچسکو سمگو از شرکت رزینکس ایتالیا در مورد محصولات مرتبط با فعالیت‌های دریایی این شرکت گزارش‌های را ارائه کرد. بررسی مزایای استفاده از بویه‌های ساخته‌شده از پلی‌اتیلن نسبت به بویه‌های متداول فولادی موضوع اصلی این کارگاه بود. از مزایای اصلی بویه‌های پلی‌اتیلن می‌توان به مواردی نظیر ابعاد کوچک‌تر نصب و راه‌اندازی سریع‌تر و آسان‌تر حمل‌ونقل راحت‌تر و عدم نیاز به رسیدگی و تعمیرات مداوم و قابلیت شناوری کامل و عدم امکان غرق شدن اشاره کرد.

مباحث اصلی سخنرانی‌های پیش از ظهر روز دوم همایش شامل مهندسی بنادر و سازه‌های ساحلی، مدیریت یکپارچه سواحل، مهندسی فراساحلی، طراحی و ساخت سازه‌های ساحلی و تاثیر آلودگی‌های محیط بر روی سازه‌های دریایی و حمل‌ونقل دریایی بود.

ارائه مقالات و سخنرانی‌های دیگر توسط اساتید و متخصصین از موسسات علمی داخلی و خارجی با موضوعاتی نظیر مطالعه فیزیکی شاخص دفاع منفعل در مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بامطالعه موردی بندرعباس و بندر جاسک، برنامه‌ریزی محیط دریایی، سیاست مدیریت دریایی ایران، پیاده‌سازی ارزیابی و مانیتور ماژول مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، طراحی موج‌شکن پیشرفته برای بنادر چندمنظوره در دریای سیاه، آلودگی محیطی ناشی از حمل‌ونقل دریایی و هوایی در ایران در پیش از ظهر ادامه داشت.

در اولین سخنرانی اصلی سیزدهمین همایش بین‌المللی بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی؛ دانو رولینگ از دانشگاه دلفت هلند در مورد مدل‌سازی رایانه‌ای سواحل و تپه‌های شنی سخنرانی کرد. در ارائه وی، مدل‌های جریان‌های آبی در سواحل با ارائه نمونه‌ای از سواحل پرتغال و تغییر شکل خطوط ساحلی در طول زمان با توجه به عواملی مانند سونامی وزش بادهای شدید جریان‌های آبی و موج‌های حاصل از طوفان‌های شدید و همین‌طور مشکلات و راهکارهای مقابله با آن طی گزارشی توضیح داده شد.

در ادامه برنامه‌های روز دوم همایش جلسات و سخنرانی‌ها با موضوعات اصلی سونامی و طوفان‌های حاره‌ای، امواج و جریان‌های آبی، حمل‌ونقل و رسوبات فرسایش و ژئومورفولوژی و امنیت محیط‌زیست دریایی دنبال شد. برخی عناوین مقالات و سخنرانی‌های مرتبط با این موضوعات عبارت بودند از مدل ایرانی ردیابی لکه‌های نفتی در خلیج‌فارس، مدل جستجو و نجات برای ردیابی اشیا در خلیج‌فارس، مدیریت منابع و تجهیزات بندر با استفاده از واقعیت افزوده، بررسی خطوط ساحلی و تمهیدات لازم در استان بوشهر در درازمدت، بررسی کوتاه‌مدت امواج تصادفی در خلیج‌فارس راهکار اصلاحی برای شبیه‌سازی جریان باد در خلیج‌فارس بررسی و ارزیابی تجمع رسوبات دررود مهران و تاثیر آن بر روی بنادر قشم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.