| کد خبر: 178131 |

یک عضو شورای شهر تهران درخواست کرد:

◄ تشکیل کارگروه مشترک شورای شهر و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی

کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در صدد همکاری با معاونت حمل‌ونقل وزارت راه است که قطعاً با حضور ریاست جدید این بخش در وزارت راه و شهرسازی تسریع خواهد شد.

تین نیوز

مهم‌ترین تغییر اتفاق افتاده در ساختار جدید تعریف شده برای وزارت راه و شهرسازی، اضافه شدن معاونت حمل‌ونقل و حذف معاونت راه روستایی در این وزارتخانه در هشتم شهریورماه سال 95 بوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  هدف از تشکیل معاونت حمل‌ونق در وزارت راه و شهرسازی و در راستای واگذاری وظایف تصدی‌گری به بخش خصوصی، در نظر گرفتن جایگاه مناسب برای تشکل‌های صنفی و مشارکت بخش خصوصی در فرایند تصمیم‌سازی بوده است. معاونت حمل‌ونقل وزارت راه در قالب ماموریت‌های تجاری سازی خود به دنبال ایجاد سازوکارهای مناسب برای بسترسازی حضور تشکل‌های قوی و منسجم و استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل کشور است.

به همین منظور و به بهانه گذشت دوسال از شکل‌گیری این معاونت و تغییر مدیریت آن، دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، گفت: کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در دوره مدیریت قبل سعی در تشکیل کارگروه مشترکی با معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی داشت که به نتیجه نرسید و امیدواریم در دوره جدید این مهم صورت گیرد.

محمدعلی کرونی با ابراز امیدواری در خصوص حضور شهرام آدم‌نژاد که به گفته وی سابقه خوبی از خود در بخش‌های تحت مدیریت داشته است، ابراز داشت: کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران درصدد همکاری با معاونت حمل‌ونقل وزارت راه است که قطعاً با حضور مدیریت جدید این بخش در وزارت راه و شهرسازی این همکاری‌ها تسریع خواهد شد.

وی به موضوع به کارگیری الگوهای شهرسازی TOD، اشاره کرد و گفت: در این خصوص آئین‌نامه‌ای به منظور ساماندهی حمل‌ونقل عمومی به تمامی شهرها ابلاغ شد که باید اجرائی شود.

کرونی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود طرح TOD یا طرح جامع حمل‌ونقل درون و برون شهری در دوره مدیریت آدم‌نژاد در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی سرعت بیش‌تری در اجرا بگیرد . زیرا این طرح پس از گذشت دو دهه هنوز نمودی در حمل‌ونقل شهری نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.