| کد خبر: 178101 |

◄ ارسال نامه محرمانه وزارت کشور به شورا درباره حناچی

وزارت کشور نامه‌ای محرمانه درباره وضعیت شهردار منتخب به شورا ارسال کرده است. علی اعطا، سخنگوی شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: این نامه نه ابلاغ حکم شهردار بود و نه رد صلاحیت شهردار منتخب بود.

تین نیوز

وزارت کشور نامه‌ای محرمانه درباره وضعیت شهردار منتخب به شورا ارسال کرده است.

علی اعطا، سخنگوی شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: این نامه نه ابلاغ حکم شهردار بود و نه رد صلاحیت شهردار منتخب بود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اعطا ظهر امروز در حاشیه جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا که پشت درهای بسته برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: براساس ماده ٨٠ بند یک تبصره سه قانون شوراها اعلام‌شده است که وزارت کشور  بعد از ده روز می‌بایست حکم شهردار را صادر کند و در غیر این‌صورت هنگامی‌که شهردار را واجد شرایط ندانست می‌بایست مراتب را با ذکر دلایل و مستندات به شورا اعلام کند اما نامه وزارت کشور نشان‌داد که به پاسخ صریح‌تر از سوی وزارت اطلاعات نیاز دارند.

اعطا با بیان اینکه امروز با وزارت کشور مکاتبه خواهد شد تا وضعیت را برای شوراها مشخص کنند، ادامه داد: بااین‌حال تا زمانی که وضعیت روشن نشود سرپرست شهرداری باقوت کار خود را ادامه خواهد داد و مشکلی بابت اداره شهر احساس نخواهد شد، هرچند شورا نظارت بیشتری را اعمال خواهد کرد.

سخنگوی شورای‌شهر تهران  بابیان اینکه در قانون آمده است که اگر شورا بر انتخاب گزینه خود پافشاری کند موضوع به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود گفت: بعد از مکاتبه شورا با وزارت کشور، بهتر می‌توانیم به جمع‌بندی برسیم که گام بعدی چه خواهد بود.

اعطا در واکنش به توییت الهام فخاری عضو شورا در مورد شهردار شدن حناچی گفت: صحیح این است که شما مطالب را از سخنگو و رئیس شورا بپرسید.

او بابیان اینکه قانون مسیر بعدی را مشخص کرده اما با اعضای شورا در مورد شرایط مسیر بعدی صحبت نداشتیم گفت: در گفت‌وگو با مراجع تصمیم‌گیر موضوع را دنبال می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.