| کد خبر: 178077 |

◄ اظهارنظر ناامیدکننده دبیر کمیسیون حمل‌ونقل شورا درباره تکمیل خط 6 مترو تهران

با توجه به این‌که طبق وعده محمدعلی افشانی، شهردار سابق تهران باید تا پایان آبان سال‌جاری 10کیلومتر از خط 6 مترو افتتاح می‌شد، محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران توضیح داد: با توجه به مشکلات متعدد، با روند کنونی به‌نظر نمی‌رسد تا پایان امسال این بخش آماده بهره‌برداری شود.

تین نیوز

با توجه به این‌که طبق وعده محمدعلی افشانی، شهردار سابق تهران باید تا پایان آبان سال‌جاری 10کیلومتر از خط 6 مترو افتتاح می‌شد، محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران توضیح داد: با توجه به مشکلات متعدد، با روند کنونی به‌نظر نمی‌رسد تا پایان امسال این بخش آماده بهره‌برداری شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، کرونی درخصوص درخواست خرید اتوبوس‌های دست‌دوم برای تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی، گفت: به‌جای آنکه ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز اتوبوس‌ها به فیلتر دوده هزینه شود بهتر است این پول برای قطعات لازم اتوبوس‌هایی که به خاطر نبود قطعه در پارکینگ‌ها متوقف‌شده‌اند هزینه شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای‌شهر تهران اضافه کرد: شرکت تولید‌کننده اتوبوس‌ها طی نامه‌ای اعلام کرده اگر این اتوبوس‌ها به فیلتر مذکور مجهز شوند دیگر خدمات موتوری ارائه نمی‌کنند، بنابراین بهتر است به‌جای تأکید بر نصب فیلتر دوده به‌دنبال خرید قطعه برای اتوبوس‌های متوقف‌شده در ایستگاه‌ها باشیم.

او ادامه داد: پیش‌ازاین نیز تهران تجربه خرید اتوبوس‌های دست‌دوم را داشت و از یک شرکت آلمانی اتوبوس‌هایی خریداری شد و در همان کشور نیز موردبازسازی قرار گرفت باید ببینیم این اتوبوس‌های دست‌دوم از کجا و با چه شرایطی تأمین می‌شود در غیر این صورت بهتر است هزینه‌هایی که قرار است برای خرید اتوبوس‌های دست‌دوم شود صرف تقویت ناوگان فعلی شود.

کرونی درخصوص سرانجام ۶۳۰ واگنی که قرار بود به‌تدریج به متروی تهران افزوده شود، گفت: درخصوص تقویت مترو باوجودآنکه در مدیریت تازه شهری راهکارهای متعددی ارائه‌شده دریغ از یک گام برای عملی کردن این پیشنهادها، از ۶۳۰ واگنی که قرار بود وارد ناوگان شود، یک واگن نیز به این دوره از مدیریت شهری نمی‌رسد و تنها ۱۰ قطار در گمرک است که اگر هزینه‌های ترخیص آن تأمین شود می‌توانیم وارد خطوط کنیم.

به‌نظر می‌رسد کلاف سردرگم حمل‌ونقل عمومی پایتخت هرروز پیچیده‌تر می‌شود.

اتوبوس‌های آلاینده اتوبوس‌رانی در تهران بخش زیادی از آلاینده‌های هوا را به خود اختصاص می‌دهند که با نصب فیلتر دوده می‌توان این مقدار را به‌شدت کاهش داد که البته شرکت تولیدکننده اتوبوس در ایران با نصب این فیلترها مخالف هستند و اعلام کرده‌اند به اتوبوس‌هایی که به این فیلتر مجهز شوند خدمات ارائه نمی‌دهند.

از طرف دیگر کمبود واگن‌های مترو در ساعات پیک تردد در تهران بسیار مشهود است و گاهی واگن‌های مترو به حدی پر از مسافر می‌شوند که دیگر محلی برای سوارشدن فرد دیگری وجود ندارد.

روز گذشته مجید فرهانی، عضو کمیسیون بودجه شورای‌شهر تهران گفته بود که تهران با کمبود 4500 اتوبوس مواجه است. ناوگان فعال کنونی اتوبوس‌رانی تهران توسط فرهانی 5500 دستگاه اعلام شد که به‌این‌ترتیب تهران با کمبود ناوگان اتوبوس‌رانی 45 درصدی مواجه است که این کمبود را می‌توان دلیل اصلی استفاده شهروندان از حمل‌ونقل شخصی دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.