| کد خبر: 178072 |

◄ تعداد دوربین‌های موجود برای پوشش کل تهران هنوز کافی نیست

از ابتدای هفته جاری که طرح کاهش دو آغازشده است، تاکنون معاینه فنی 800هزار خودرو توسط دوربین‌ها موردبررسی قرارگرفته که از این تعداد 80هزار خودرو که حدود 10 درصد خودروهای رصد شده هستند فاقد معاینه فنی بوده‌اند.

تین نیوز

از ابتدای هفته جاری که طرح کاهش دو آغازشده است، تاکنون معاینه فنی 800هزار خودرو توسط دوربین‌ها موردبررسی قرارگرفته که از این تعداد 80هزار خودرو که حدود 10 درصد خودروهای رصد شده هستند فاقد معاینه فنی بوده‌اند. 

سیدنواب حسینی‌منش، رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران بابیان این مطلب افزود: اطلاعات این خودروها برای اعمال قانون دراختیار پلیس‌راهور قرار داده‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، حسینی‌منش با اشاره به جریمه روزانه ۵۰هزارتومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: گزارش استعلام خودروهای رصد شده در دوربین‌های شهر تهران برای پلیس ارسال‌شده تا برای متخلفانی که با خودروی بدون معاینه فنی در شهر تردد کرده‌اند، جریمه منظور شود.

او با اشاره به اینکه تعداد دوربین‌های موجود برای پوشش کل تهران هنوز کافی نیست، گفت: درحال‌حاضر عمده دوربین‌ها در رینگ ورودی و رینگ زوج و فرد و طرح‌ترافیک استقرار دارند، اما به‌تدریج پوشش دوربین‌های مذکور کامل خواهد شد و تور رصد خودروها گسترده‌تر می‌شود.

حسینی‌منش با اشاره به اینکه دومیلیون و ۳۰۰هزار خودروی بالای چهار سال پلاک تهران باید به‌صورت سالانه از مراکز مجاز گواهی معاینه فنی اخذ کنند، اظهارکرد: با اجرای فاز دوم طرح کاهش، عده زیادی به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند و اکنون به‌طور میانگین حدود ۲۰ درصد هنوز فاقد معاینه فنی هستند.

رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران خاطرنشان کرد: درعین‌حال برخی از خودروهای فاقد معاینه فنی پلاک تهران متعلق به ساکنان شهرستان‌ها است که تمایل دارند خودروی پلاک تهران داشته باشند؛ اما به‌طور مداوم در تهران تردد ندارند. به همین خاطر نمی‌توان آمار دقیقی از خودروهای درحال تردد در تهران که هنوز معاینه فنی نگرفته‌اند، ارائه کرد و آمارها تخمینی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.