| کد خبر: 178071 |

◄ حذف واسطه‌گری و دلالی در پایانه‌های مسافربری خراسان رضوی

هماهنگی و تدابیر لازم در حذف واسطه‌گری و دلالی در پایانه‌های مسافربری استان خراسان رضوی انجام شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، از برنامه‌ریزی و اقدامات این اداره‌کل در جهت حذف واسطه‌گری و دلالی در پایانه‌های مسافربری استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری در جلسه هماهنگی برگزارشده با شرکت‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل ضمن قدردانی از مساعی کارگزاران و فعالان حوزه حمل‌ونقل مسافر استان در سطوح مختلف در اجرای طرح‌های جابه‌جایی زائران در ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر افزود: اصلاح رفتار از سوی شرکت‌های مسافربری به‌عنوان مهم‌ترین اولویت در برنامه ارتقا سطح خدمات و حذف پدیده دلالی مورد تاکید هست و ساختار نامناسب پایانه‌مسافربری امام رضا نباید به‌عنوان مانعی در تحقق این مهم به شمار آید.

وی ادامه داد: ضرورت خروج از شیوه مدیریت سنتی و توجه و ورود صنف به عرصه حمل‌ونقل هوشمند به‌عنوان راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، هم‌چنین با اشاره به وظایف این اداره در حفظ حقوق شهروندی، گفت: هم‌راستا با نگرش خاص به موقعیت خراسان رضوی ازلحاظ جایگاه تکریم زائران رضوی این اداره خود را مکلف و ملزم به تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری در نحوه تامین و ارائه خدمات مطلوب سفر به زائران و مسافران و برخورد قاطع قانونی با متخلفان و تضییع‌کنندگان حقوق مسافران از طریق کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات می‌داند.

در این جلسه هم‌چنین جواد وحدتی فرد معاون حمل‌ونقل استان، گفت: ایجاد وفاق و هماهنگی کامل فی‌مابین شرکت‌های مسافربری در اقدام منسجم برای حذف معضل دلالی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی ضمن ایجاد شرایط لازم برای استقرار و برگزاری کمیسیون‌های ویژه و ماده 12 در محل دفتر ستاد حمل‌ونقل مسافر پایانه مسافربری امام رضا جهت بررسی فوری و برخورد آنی با تخلفات احتمالی شرکت‌ها، گفت: بنای این اداره‌کل تعامل با صنف در جهت فراهم کردن بسترهای لازم برای اجرای کامل ضوابط حمل‌ونقل است.

ابوالفضل گنجی رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر نیز که در جلسه حضور داشت با ارائه پیشنهاد خروج بلیت از پایانه مسافربری امام رضا، گفت: دلالی به‌عنوان بزرگ‌ترین آسیب درزمینهٔ تضییع حقوق مالکان، رانندگان، مسافران و شرکت‌های مسافربری هست که ضرورت دقت نظر شرکت‌های مسافربری در رعایت وظایف قانونی و نحوه جذب مسافر، موجبات حذف پدیده دلالی را حاصل خواهد شد.

 از دیگر اعضای این جلسه آسیابان دبیر انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری مشهد بود که ضمن درخواست اعمال نظارت و برخورد قاطع با تخلفات احتمالی شرکت‌های مسافربری و رانندگان، گفت: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این صنف، رعایت دقیق شرایط مقرر در ضوابط حمل‌ونقل به‌ویژه نحوه تنظیم و صدور بلیت و صورت‌وضعیت، سوار و پیاده نمودن مسافر است.

 وارسته رئیس انجمن صنفی مالکان ناوگان اتوبوس خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: باید در جهت پیشگیری از بروز این آسیب به مالکان ناوگان و رانندگان تحت پوشش شرکت‌های متخلف در زمان تعلیق فعالیت شرکت تدابیری اندیشیده شود تا حقوق این مالکان تضییع نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.