| کد خبر: 178068 |

◄ آمادگی ۴۵۸ راهدار استان اردبیل برای راهداری زمستانی 97

در طول یک سال گذشته، ماشین‌آلات راهداری زمستانی تعمیرات اساسی شده و ۴۵۸ راهدار استان اردبیل برای زمستان سال جاری آمادگی کامل دارند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بابیان این‌که در زمستان سال جاری، بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌ سنگین و سبک در خدمت مردم استان خواهد بود، افزود: از سال بعد، 51 دستگاه ماشین به‌صورت قراردادی در محورهای استان مستقر می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، علی رحمتی با اشاره به بارش برف در محورهای استان تصریح کرد: استان اردبیل 6372 کیلومتر راه دارد که 4768 کیلومتر آن راه روستایی است و با آغاز بارش‌ در تمام محورها، اکیپ‌های راهداری حضور ۲۴ ساعته خواهند داشت.

رحمتی اظهار کرد: در حال حاضر، ۱۲ راهدارخانه درراه‌های استان وجود دارد که ۹ باب آن ثابت و بقیه به‌صورت سیار هستند.

وی افزود:‌ از استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی (سراب) ۱۴ هزار تن نمک خریداری‌شده که بیش‌تر محموله به آشیانه منتقل‌شده و پس از انتقال به دپو با افزودن ۱۵ تن ماسه، در صورت بارش برف و در اسرع وقت در راه‌ها نمک‌پاشی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: با بارش برف، اولویت راهداری راه‌های اصلی و شریانی است و پس از فراغت از این محورها، راه‌های روستایی بازگشایی می‌شوند.

وی با توجه به عدم تخصیص اعتبارات استانی گفت: باوجود قیمت‌های فعلی، خرید ماشین‌آلات سخت شده اما ما توانستیم با کسب اعتبارات از سازمان راهداری، تعداد ماشین‌آلات سبک را افزایش داده و به هر شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ماشین‌آلاتی اختصاص دهیم ضمن این‌که این اداره کل در حال خرید تعدادی ماشین‌آلات مجهز است و اگر نوسانات خاصی در بازار رخ ندهد تا یک ماه آینده استفاده می‌شوند.

رحمتی با اشاره به سن بالای ماشین‌آلات راهداری استان گفت: متأسفانه سن بیشتر ماشین‌های راهداری بالای 30 سال است و حتی ماشین برف‌روبی در اختیارداریم که نزدیک به ۴۰ سال است که از عمر فعالیت این دستگاه می‌گذرد اما به‌ناچار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.