| کد خبر: 178061 |

◄ از تجربیات رانندگان برای کاهش تصادفات استفاده کنید

راهکار دیگر؛ آموزش رانندگان ناوگان عمومی به صورت مداوم و مستمر و هر ساله است.

تین نیوز

یک راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها معتقد است می‌توان از تجربیات رانندگان برای کاهش تصادفات رانندگی بهره‌ برد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اتحادی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی افزود:  استفاده از تجربیات رانندگان و نظرخواهی از آنها می تواند در کاهش تصادفات رانندگی نقش موثری داشته باشد.

وی تصادفات رانندگی را یکی از معضلات بزرگ کشور دانست که خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند و تاکید کرد: تعداد تلفات ناشی از تصادفات در ایران بسیار زیاد است به‌طوری‌که  سالانه حدود 800 هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد و سالانه حدود 16 هزار نفر و روزانه 44 نفر و هر هفته به تعداد مسافران سقوط یک هواپیما از هموطنان ما در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته وی همچنین روزانه بین 800 تا 900 نفر و سالانه حدود 300 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی مجروح  و 40 هزار نفر نیز معلول می‌شوند.

به گزارش تین‌نیوز، اتحادی خاطرنشان کرد: ضمن این‌که سالانه بیش از 250 هزار خانوار نیز به علت سوانح رانندگی، بی‌سرپرست و دچار فقر و تنگدستی می‌شوند بنابراین کشته شدن هر یک نفر علاوه بر هزینه 1/2 میلیارد تومانی برای کشور، آسیب‌های جانبی زیادی نیز در بر دارد.

این راننده عضوجمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تاکید کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی ابتدا باید تصادفات مهم واکاوی و کارشناسی شده و کارشناس تصادفات به همراه نیروهای امدادی سر صحنه تصادف حاضر و پس از بررسی علل حادثه، نتیجه را در رسانه‌ها اعلام کند و در پایانه‌ها نیز حضوری یا با قرار دادن علل و راهکار جلوگیری و تکرار حادثه مشابه، در تابلو اعلانات مقابل دید رانندگان قرار دهند در حالی‌که هم اکنون فقط خبر وقوع تصادفات اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی استفاده از تجربیات رانندگان و نظرخواهی از آنان را در هنگام وقوع تصادفات مهم، راهکار دیگری برای کاهش تصادفات رانندگی ذکر کرد و گفت: همچنین برای کاهش تصادفات می‌توان از افراد و ارگان‌های فرهنگی همچون ائمه جمعه و جماعات و سازمان تبلیغات اسلامی کمک گرفت تا در مناسبت‌های مذهبی، معضل تصادفات در کشور و نقش رعایت قوانین در پیشگیری از این حوادث را گوشزد و ارقام کشته‌های تصادفات را اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش تین‌نیوز، اتحادی گفت: راهکار دیگر آموزش رانندگان ناوگان عمومی به صورت مداوم و مستمر و هر ساله مانند نیروهای نظامی نظامی که هر سال آموزش، تمرین و بازآموزی دارند، است.

وی افزود: آموزش رانندگان خودروهای شخصی سواری شامل آموزش رانندگی صحیح و رعایت قوانین و مقررات، قبل از تعطیلات تابستان و عید به صورت داوطلبانه با ارایه فراخوان در رسانه‌ها و سپس ارائه کارت آموزش و بسته‌های تشویقی از جمله عدم پرداخت عوارض جاده‌ای در آزادراه‌ها نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

اتحادی با تاکید بر این‌که معاینه خودرو به خصوص ناوگان عمومی باید دقیق و با نظارت کارشناس مربوطه و بدون مماشات انجام و ازصدور معاینه فنی به ناوگان پرهیز شود، تاکید کرد: جلوگیری از تردد خودروهای غیر ایمن در جاده‌های برون شهری، بازسازی، نوسازی و رفع معایب جاده‌ها و رفع نقاط پرحادثه و ساخت دور‌برگردان‌های ایمن نیز از دیگر راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی است.

این عضو جمعیت ایمنی راه‌ها، نظارت بیشتر پلیس و مشاهده دقیق مدارک رانندگان به خصوص گواهینامه رانندگی وجلوگیری از تردد خودروهای نا ایمن دارای نقص فنی را در کاهش تصادفات موثر دانست.

به گزارش تین‌نیوز، وی خاطرنشان کرد: همچنین ایمنی و مقاومت مخزن‌های حمل مواد سوختی مثل بنزین نیز (باتوجه به حوادث اخیر تانکرهای حمل مواد سوختی و وقوع آتش‌سوزی) با استفاده از ورق‌های فولادی با ضخامت و مقاومت بالا، ارتقا می‌یابد که این امر در زمان وقوع تصادف می‌تواند مانع از آتش‌سوزی و افزایش تعداد تلفات شود.

به گفته این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمین راه‌ها، همچنین لازم است تانکر یا مخزن حمل مواد سوختی وقتی روی شاسی مربوطه نصب می‌شود حدود 30 سانتیمتر جلوتر از گارد عقب تریلر نصب شود که از خطرات تصادفات قسمت عقب تانکر و انفجار مصون بماند.

اتحادی در پایان با توجه به شعار جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تاکید کرد: در مجموع به عنوان یک راننده عضو این جمعیت معتقدم همه ما رانندگان باید خوب رانندگی کنیم، چرا که حتی یک تصادف هم زیاد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    درود بر اقای اتحادی و با تشکر از تین نیوز
    همانگونه که مطلع هستید تجربه کرسی نشینها فقط از تحصیلات دانشگاهی میباشد و اگر در هر منصب و در هر سازمان مربوطه از تجربه شاغلین استفاده میکردند به هیچ وجه این همه مشکل از قبیل تصادفات ...مشکلات صنفی
    ...وووو نداشتیم .این را باید بدون تعارف گفت بعضی از مدیران ومسولین نه برنامه ای برای حل مشکلات و نه تجربه ای برای این کار را دارند و فقط جهت حضور در سازمان مربوطه و کارهای روز مره مشغول هستند.
    انشالله خداوند متعال ایمان به کار و مسولیت مربوطه را به همه ما عطا بفرمایند .....با تشکر از تین نیوز