| کد خبر: 178005 |

◄ نصب 15 سامانه جدید ثبت تخلفات رانندگی در محورهای برون‌شهری گیلان

15 سامانه جدید ثبت تخلفات رانندگی در محورهای برون‌شهری استان گیلان نصب می شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، در همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی طی سخنانی گفت: به‌طورکلی سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه در بروز تصادفات رانندگی تاثیرگذارند که اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با توجه به وظایف ذاتی خود و نیز اقداماتی که در جهت ارتقای سطح ایمنی تردد در جاده‌ها به انجام می‌رساند، در سطوح مختلفی با هر سه عامل دخیل در وقوع تصادفات در ارتباط است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، محمدرضا نازک‌کار افزود: در راستای نظارت بهینه بر نحوه تردد کاربران جاده‌ها و برخورد با تخلفات رانندگی 53 سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی از سوی این اداره‌کل در محورهای شریانی استان نصب شده که به‌طور هوشمند ضمن ثبت تخلفات رانندگی این اطلاعات را جهت اعمال قانون در اختیار پلیس راهور قرار می‌دهد. نصب 15 سامانه جدید ثبت تخلفات رانندگی در محورهای استان در آینده جزو برنامه‌های آتی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

نازک‌کار در ادامه خاطرنشان کرد: 97 نقطه پرحادثه در طول راه‌های گیلان شناسایی‌شده که بیش‌‌ترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده که در گام اول و به‌عنوان اقدام کوتاه‌مدت نسبت به آشکارسازی نقاط مذکور اقدام شد و در گام دوم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رفع سه نقطه پرحادثه را در دستور کارداریم.

وی افزود: در بخش مدارس حاشیه راه‌ها اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در قالب برنامه‌های هنری، مفاهیم ترافیکی را منتقل کرده که در آینده کاربران ایمنی در بخش راه داشته باشیم.

ایشان در ادامه با اشاره به این نکته که ارائه‌ خدمات مناسب به کاربران جاده‌ها رابطه مستقیمی با افزایش ایمنی سفر دارد، گفت: وجود مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی در کاهش سوانح جاده‌ای نقش به سزایی دارد در طول راه‌های استان گیلان 14 مجتمع خدمات رفاهی به بهره‌برداری رسیده و 10 مجتمع خدمات رفاهی در حال احداث هست و با همکاری استانداری پیگیر احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی کوچک در قالب گیل پارک نیز هستیم که با توجه خاص گردشگران به این استان بتوانیم خدمات مفیدی به عزیزان ارائه دهیم.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی، به کسب عنوان کم تصادف‌ترین استان ازنظر سوانح رانندگی در حوزه‌های درون و برون‌شهری دست‌یابیم.

همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی باهدف بالا بردن سطح آگاهی عمومی درزمینه فرهنگ صحیح ترافیکی و ارتقا ایمنی تردد با حضور دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در حوزه ایمنی در رشت برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.