| کد خبر: 178002 |

◄ آخرین وضعیت اجرای تن‌کیلومتر؛ آغاز جلسات استانی برای نرخ‌گذاری نهایی

اگر دو تشکل صنفی (شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان و کامیون داران) به نتیجه رسیدند تن کیلومتر با نرخ‌های جدید و در غیر این صورت با همان نرخی که در سیستم اعلام شده است؛ اجرایی می‌شود.

تین نیوز

 چند روز پیش بود که فرامرز مداح عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص آخرین وضعیت اجرای تن کیلومتر توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز او گفته بود: محاسبه نرخ تمام‌شده حمل بر اساس تن – کیلومتر، ازجمله خواسته‌های رانندگان در سال‌های پیش هم بوده است که در سال جاری به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی درخواست شد و بر اساس دستور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کارگروهی درزمینهٔ رسیدگی به این طرح تشکیل شد.

بیش‌تر بخوانید:

بر اساس توضیحات او پس از برگزاری 9 جلسه اصلی و 20 جلسه فرعی کارگروه، طرح پیشنهادی محاسبه نرخ حمل بر اساس تن – کیلومتر در جلسه 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب رسید و در 15 مهرماه 97 برای اجرا به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ شد.

مداح با اشاره به پیچیدگی و حساس بودن اجرای طرح، گفته است: قابلیت تجدیدنظر و بازنگری در هزینه‌ها و روال‌ها در طرح مذکور همچنان وجود دارد و با توجه به متفاوت بودن شرایط حمل‌ونقلی و اقتصاد حمل‌ونقل در هر منطقه و استان، نرخ‌های حمل قابل تطبیق با شرایط مسیر و تعدیل است.

احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: چهارشنبه هفته گذشته تن‌برکیلومتر به استان‌ها ابلاغ شد و قرار شد در جلسات استانی در خصوص نحوه اجرای آن تصمیم‌گیری شود.

وی با اعلام اینکه قرار است تن بر کیلومتر در فاز نخست، استان به استان اجرا شود، گفت: دو تشکل صنفی در جلسات استانی در کنار هم قرار می‌گیرند و برای قیمت‌های نهایی در استان خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

کریمی با اعلام اینکه بر این اساس تصمیم‌گیری نهایی نرخ تن کیلومتر به استان‌ها محول شده است ادامه داد:  اگر دو تشکل صنفی (شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان و کامیون داران) به نتیجه رسیدند تن کیلومتر با نرخ‌های جدید و در غیر این صورت با همان نرخی که در سیستم اعلام شده است؛ اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.