| کد خبر: 177985 |

◄ حضور 110 شرکت در نهمین «ایرشو» بین‌المللی کیش

برای نخستین بار کلیه ارگان‌های فضایی کشور دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض نمایش خواهند گذاشت

تین نیوز

نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران، ایرشو کیش، صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نهمین دوره  نمایشگاه بین‌المللی ایرشو کیش با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، سورنا ستاری معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد، نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی، انصاری لاری مدیر عامل مناطق آزاد کیش، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی  کشوری و سفرای خارجی برگزار شد.

بنکدار دبیر اجرائی نمایشگاه ایرشو کیش در سخنرانی خود عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه ثمره بیش از 16 سال استمرار است و همه ارگان‌های هوایی و فضایی کشور با میزبانی جزیره کیش در برگزاری این رویداد ملی بزرگ کشور نقش دارند.

وی در ادامه به همکاری معاونت علمی و فناوری‌، وزارت راه و شهرسازی، منطقه آزاد کیش، انجمن شرکت‌های هواپیمایی پژوهشکده هوافضا و شرکت‌های دانش بنیان، اشاره کرد و گفت: این همکاری بسیار تاثیر گذار بوده و نمایندگان آن‌ها در نهمین دوره نمایشگاه هوایی ایران با بیش از 110  شرکت ‌در 14 هزار متر سالن نمایشگاهی حضور دارند.

بنکدار با بیان اینکه برای نخستین بار کلیه ارگان‌های فضایی کشور دستاوردهای خود را در این نمایشگاه در معرض نمایش خواهند گذاشت ابزار کرد: نمایشگاه هوایی با حضور دو تیم اکروباتیک، هیجان زاید‌الوصفی را در کنار هوانیروز هوایی ارتش در معرض نمایش خواهند گذاشت.

در ادامه فتح اله امّی دبیر علمی این نمایشگاه در سخنرانی خود عنوان کرد: برای اولین بار در نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران(ایرشو)  با کنفرانس علمی هوانوردی همزمان شده است. 

او در ادامه گفت: پژوهشکده فضایی و هوایی ایران در سال 75 به منظور انجام تحقیقات هوایی و فضایی توسط وزارت علوم پایه‌گذاری شد.

او افزود: تاکنون 142 پروژه صنعتی در این پژوهشگاه انجام گرفته و 42 پروژه هوانوردی، 60 مقاله و 9 کتاب و مجموعاً 130 مقاله ژورنال ارائه شده است.

وی طراحی هواپیمای 8 تا 11 نفره را یکی از پروژه‌های صنایع هوافضا عنوان کرد و گفت: در اولین کنفرانس هوانوردی 85 مقاله که 31 مقاله از آن به صورت پوستر است؛ ارائه شده است.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی قرار بود در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران (ایرشو) کیش حضور یابد که به دلیل زلزله کرمانشاه مسیر خود را به این استان تغییر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.