| کد خبر: 177974 |

◄ آسیب‌شناسی مشکلات پایانه‌های مرزی در جابه‌جایی زائران اربعین

نشست آسیب‌شناسی مشکلات پایانه‌های مرزی در جابه‌جایی زائران اربعین حسینی برگزار شد.

تین نیوز

 در مراسمی با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و تعدادی از مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های دارای پایانه مرزی، ضمن بررسی مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی ورودی و خروجی زائران اربعین حسینی ازنظر فنی از خدمات ارزنده مدیران کل و معاونین فنی در تامین زیرساخت‌ها و تسهیل تردد سیل عظیم زائران اربعین حسینی در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تجلیل شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: دفتر فنی و امور پیمان‌های این سازمان در حیطه فعالیت عمرانی و اجرایی خود از سال‌های گذشته برای تامین زیرساخت‌ها و تسهیل تردد عظیم زائران در مبادی و مرزهای ورود و خروج، اقدامات مختلفی انجام داده است تا موانع و کاستی‌های موجود تا حد زیادی برطرف شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، خداداد مقبلی ضمن تشریح تلاش‌های صورت گرفته در شش مرز زمینی مهران، شلمچه، چذابه، میرجاوه، آستارا و بیله‌سوار افزود: ایجاد هویت ملی و مذهبی در پایانه‌های مذکور با استفاده از عناصر معماری موردنظر اولویت و تسریع در مطالعات و اجرای پروژه‌های زیربنایی مرتبط با تسهیلات ترددی در پایانه‌های یادشده، ایجاد زیرساخت‌های تأسیساتی ضروری برای تامین سرمایش و گرمایش موردنیاز در فضاها، نصب و تجهیز دستگاه‌های X-ray مسافری برای تامین امنیت گذرگاه‌های مرزی، تامین زیرساخت‌های مربوط به ایمنی تردد شامل پاسگاه‌های پلیس‌راه در مسیرهای منتهی به مبادی مذکور و افزایش ظرفیت تردد در گذرگاه‌های مرزی با تامین گیت‌های موقت و اضطراری از عمده‌ترین اقدامات انجام‌شده در این زمینه بوده است.

براساس این گزارش دلخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام نیز خاطرنشان کرد: نیاز احداث نماد در میدان پرچم، زیباسازی پایانه مرزی مهران، لزوم محوطه‌سازی و هدایت آب‌های سطحی، ایجاد کریدور و اصلاح مسیر هندسی، لزوم تغییر سیستم‌های سرمایشی از چیلر جذبی به تراکمی، ساماندهی فضای سالن مسافربری ازجمله مواردی برای بهسازی هست که با تخصیص اعتبار لازم، مشکلات مرتفع خواهد شد.

بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان بابیان اینکه قرارداد تکمیل محوطه‌سازی پایانه مرزی جذابه در حال انعقاد هست گفت: عایق‌بندی ساختمان‌ها و کانال‌های سیستم سرمایشی، مرتفع کردن مشکل آب آشامیدنی در پایانه مرزی چذابه برای رفع مشکلات پایانه مرزی چذابه موردنیاز است.

وی همچنین در خصوص کمبودهای پایانه مرزی شلمچه بیان کرد: لازم است برای قیرپاشی و آسفالت محوطه پایانه مرزی اعتباری در نظر گرفته شود، استقرار شرکت‌های مسافربری در داخل پایانه مرزی، تعمیر درب گیت‌ها، تعیین تکلیف شدن شورای ساماندهی مرزها و ایجاد پاسگاه‌های مرزی و تامین نیروی انسانی ازجمله مواردی می‌باشند که با تامین اعتبار، این اداره‌کل آمادگی دارد برای رفع این قبیل مشکلات اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این نشست خانقایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از اربعین سال گذشته تاکنون هشت گیت به گیت‌های موجود اضافه شد و در حال حاضر 18 گیت فعال است بااین‌حال کمبود گیت‌های گذرنامه جهت انجام تشریفات ورودی زوار، توسعه فضای سالن مسافربری جهت ساماندهی و تسریع در ترانزیت مسافر و تردد زوار، تجهیز سرویس بهداشتی در محوطه پایانه مرزی و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی، نیروی خدماتی، تعمیر خسارت‌هایی که به تأسیسات پایانه واردشده است ازجمله انتظاراتی است که این استان برای رفع مشکلات از مقامات ارشد سازمان دارد.

این گزارش حاکی است رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افتتاح تکمیل محوطه پایانه مرزی بیله سوار خبر داد و اظهار داشت که این پروژه در مراحل پایانی است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان بیان کرد: پایانه مرزی آستارا نیز برای تسهیل ورود و خروج زائران اربعین حسینی نیاز به اصلاح هندسی دارد و درصورتی‌که ساماندهی پایانه مرزی انجام شود این مشکل نیز رفع خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید در این مراسم با اهدا لوح تقدیر به امضا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای، از مدیران کل و معاونین فنی و روسای ادارات فنی استان‌های ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان و اردبیل،‌ تجلیل به عمل آمد. ​

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.