| کد خبر: 177968 |

◄ اخبار لحظه‌به‌لحظه زلزله 6/4 ریشتری استان کرمانشاه/210 مصدوم تاکنون؛ بدون فوتی

تین نیوز

 کرمانشاه بعد از گذشت بیش از یک سال از حادثه زلزله ای که در آن 574 هم وطن خود را از دست دادیم، دوباره لرزید.

به گزارش تین‌نیوز، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند و پس از این زلزله نسبتاً شدید، 5 پس‌لرزه نیز در این منطقه به وقوع پیوست که دو پس‌لرزه نسبتا شدید به قدرت ۵/۳ و حدود ۴/۵ ریشتر حوالی سرپل ذهاب را لرزانده است.

این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را ۶.۴ ریشتر و  محل وقوع آن را استان کرمانشاه - حوالی سر پل ذهاب در عمق ۷ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

تیم‌های ارزیاب هلال احمر اعزام شدند

ساعت 21:00: منابع محلی می‌گویند: خساراتی به مناطق مختلف روستایی در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین وارد شده است و موجب ریزش دیوار برخی منازل شده است. تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

اعزام ۶ تیم امداد و نجات

ساعت 21:00: سرپرست اورژانس کشور از اعزام ۶ تیم امدادی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

برق سرپل ذهاب وصل شد

ساعت 21:20: هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با شبکه خبر، از استقرار هلال احمر، ارتش و سپاه در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از برق سرپل ذهاب بر اثر زلزله قطع شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر برق منطقه وصل شده است.

وی افزود: تاکنون تلفات جانی از منطقه گزارش نشده است و چند مصدوم مراجعه کننده به مراکز بهداشتی هم به صورت سرپایی معالجه شده‌ است.

عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند

ساعت 21:25: جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب در گفت‌وگو با شبکه خبر با بیان اینکه در پی این زلزله برق شهرستان سرپل‌ذهاب قطع شده بود، تصریح کرد: مردم به دلیل از ترس زلزله منازل را ترک کرده و به خیابانها آمدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و عوامل ستاد بحران به منطقه سرپل ذهاب اعزام شدند، افزود: هوای امشب سرپل ذهاب نیمه ابری گزارش شده است.

وقوع ۲ پس‌لرزه ۵ ریشتری

ساعت 21:30: علی مرادی رئیس مرکز لرزه‌نگاری در توضیح مشخصات این زمین‌لرزه به شبکه خبر گفت: زلزله به بزرگی ۶.۴ ریشتر و در عمق ۷ متری و در جنوب کرمانشاه و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب و ۱۸ کیلومتری قصرشیرین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه ۴ پس‌لرزه بعد از زلزله رخ داد که یکی از این پس لرزه‌ها ۵ ریشتر بوده است، افزود: احتمال تخریب برخی روستاهای کوچک به دلیل شدت زلزله وجود دارد.

مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی

ساعت 21:30: سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از مراجعه 75 مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و گفت: 30 نفر در گیلانغرب و 45 نفر در سرپل ذهاب به بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: برق سه شهر استان که قطع شده بود با تلاش تیم‌های امدادی وصل شد.

صف پمپ بنزین در کرمانشاه پس از وقوع زلزله

 

افزایش مصدومان به 115 نفر/ اوضاع تحت کنترل است

ساعت 21:45: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا این لحظه گیلانغرب 50 مصدوم، سرپل ذهاب 50 مصدوم و قصرشیرین 15 مصدوم داشته‌اند، اظهار کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص تلفات احتمالی به ما گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است، افزود: تیم‌های بررسی تخریب نیز در محل مستقر هستند.

قصرشیرین لحظاتی بعد از وقوع زلزله

 

اعزام 34 تیم ارزیاب و امدادی

ساعت 21:45: امداد و نجات هلال احمر از اعزام 18 تیم ارزیاب از کرمانشاه، 8 تیم آنست و 8 تیم آوار از استان‌های لرستان، کردستان، همدان و ایلام به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

تمام ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است

ساعت 21:50: فرمانده سپاه استان کرمانشاه اظهار کرد: از دقایق اولیه پس از زلزله با تشکیل ستاد بحران و آماده‌باش نیروهای سپاه اوضاع مناطق زلزله‌زده تحت کنترل بوده و همه ظرفیت‌های امدادی و درمانی سپاه و بسیج در کنار مردم است.

افزایش تعداد مصدومان به 210 نفر

ساعت 22:30: هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در اعلام آخرین اخبار از جزئیات زلزله امشب این استان به شبکه خبر گفت: تاکنون 210 مصدوم ناشی از زلزله گزارش شده است. وی افزود: مشکل قطع برق در شهرستان‌ها برطرف شده است.

تمام مدارس کرمانشاه فردا تعطیل است

ساعت 22:34: به دنبال وقوع زلزله 6.4 ریشتری استان کرمانشاه تمام مدارس و دانشگاه‌های این استان تعطیل است. ادارات سطح استان فردا فعال هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.