| کد خبر: 177958 |

◄ کنترل هوشمند سرعت در جاده های کشور؛ به زودی

تصادفات مانند بیماری سل، فلج اطفال و ... هم‌اکنون تبدیل به یک اپیدمی خطرناک شده و سازمان ملل مسئولیت آن را بر عهده سازمان بهداشت جهانی گذاشته است.

تین نیوز

طراح و تولیدکننده دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت گفت: تصادفات مانند بیماری سل، فلج اطفال و ... هم‌اکنون تبدیل به یک اپیدمی خطرناک شده و سازمان ملل مسئولیت آن را بر عهده سازمان بهداشت جهانی گذاشته است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از پارک فناوری پردیس، امیراحد سپهری افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که عامل اصلی ۸۵ درصد کشته های جاده ای در جهان سرعت غیر مطمئنه است. با توجه به تجارب گذشته و مقایسه کاهش تلفات چشمگیر در شهر تهران و افزایش تلفات در جاده‌ها می‌توان به راه حل موضوع پی برد.

سپهری گفت: یکی از عوامل اصلی در تعیین حد سرعت مجاز در هر جاده وضعیت فنی جاده است و در صورتی که حد سرعت مجاز در یک جاده به طور دقیق کنترل شود، تلفات ترافیکی به صورت چشم گیری در آن جاده کاهش می یابد. 

وی با بیان اینکه تیم تحقیقاتی ما طراحی و تولید سامانه‌های هوشمند را برابر مشخصات پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی انجام داده است، گفت: تا کنون این سیستم ۳۶۰ هزار دلار از خارج خریداری می شد اما اکنون به ساخت آن دست پیدا کردیم.

سپهری ادامه داد: از محصول ما تاکنون تعداد ۲۳۰ دستگاه در تهران نصب و راه اندازی شده که بنا به مستندات شاهد کاهش ۶۰ درصدی تلفات در محورهای فوق بوده و مهمتر اینکه میزان خطا هر دستگاه نزدیک به صفر بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۱ دستگاه در جاده همدان نصب شده که در سه سال گذشته از لحاظ کارکرد ازجمله برترین دستگاه‌ها محسوب می شود. در سال گذشته نیز ۲۰ دستگاه را در جاده قزوین راه اندازی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.