| کد خبر: 177948 |

◄ ایربگ و ترمز ABS حذف نمی‌شوند

با توجه به وارداتی بودن مدولاتور ترمز ABS و بخش اعظم قطعات متعلق به کیسه هوا از خارج از کشور، در روزهای گذشته شایعاتی در مورد احتمال حذف این دو قطعه ایمنی از خودروهای داخلی به دلیل شدت گرفتن تحریم‌ها مطرح‌شده بود.

تین نیوز

با توجه به وارداتی بودن مدولاتور ترمز ABS و بخش اعظم قطعات متعلق به کیسه هوا از خارج از کشور، در روزهای گذشته شایعاتی در مورد احتمال حذف این دو قطعه ایمنی از خودروهای داخلی به دلیل شدت گرفتن تحریم‌ها مطرح‌شده بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، یک مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ایران احتمال حذف این دو قطعه را تکذیب کرد و افزود: مطابق وعده سازمان ملی استاندارد ایران برای خروج خودروهای غیراستاندارد و بی‌کیفیت از خطوط تولید، از ابتدای دی‌ماه امسال بازرسی استانداردهای 85 گانه خودرویی آغاز می‌شود.

«نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران پیش‌تر در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود: زمانی که این سازمان مطمئن شود خودروساز مربوطه به سمت ارتقای کیفیت و استاندارد خودرو حرکت کرده، در صورت لزوم برای استحصال کامل آن استانداردها، مهلت داده می‌شود.

او اضافه کرد: نگرانی خاصی وجود ندارد و با روندی که در پیش‌گرفته شده، بسیاری از خودروسازان قادر به تطبیق دادن خود با استانداردهای یادشده هستند.

پیروزبخت تأکید کرد: این سازمان هیچ‌گونه تعدیلی در برنامه‌های اعلام‌شده خود در خصوص استانداردهای 85 گانه خودرو ندارد، اما در صورت محرز شدن برنامه خودروسازان، تحصیل این استانداردها را با تأخیر پذیرا خواهد شد.

به گفته وی، همه قطعات خودرویی نیز تحت پوشش استاندارد اجباری قرار دارند و در جلسه شورای سیاست‌گذاری وزارت صنعت در دو سال گذشته مصوب شد که خودروسازان مسئولیت استاندارد بودن قطعات را برعهده دارند اعم ازآنچه در خطوط تولید و یا خدمات پس از فروش استفاده شود.

بااین‌وجود، اجرایی شدن دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان شائبه‌هایی را در خصوص اجرایی شدن این استانداردها ایجاد کرد و در تازه‌ترین مورد، برخی سایت‌ها خبر از حذف دو قطعه ایمنی یعنی کیسه هوا و ترمز ABS از خودروها با هماهنگی سازمان ملی استاندارد خبر دادند؛ موضوعی که نگرانی‌های زیادی برای مردم و مشتریان ایجاد کرد.

دراین‌باره پیمان پیرایش، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران ضمن رد این شایعات، افزود: این دو قطعه ایمنی باید بر روی خودروهای تولیدی موجود باشد و در غیر این صورت برای آن خودروها تأییدیه صادر نمی‌شود.

پیرایش ادامه داد: اگر چنین موردی در خودروسازی‌ها رخ بدهد و خودروهای تولیدی فاقد این دو قطعه باشند، سازمان ملی استاندارد بلافاصله تأییدیه آن خودروها را ابطال خواهد کرد.

او تأکید کرد: پلیس راهور نیز از شماره‌گذاری چنین خودروهایی جلوگیری خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.