| کد خبر: 177935 |

◄ هیجان گیلانی‌ها، از حرکت قطار در طبیعت زیبای رشت

به وضوح این هیجان را در این مسیر می‌توانستی ببینی؛ اگر با نگاه مردم امیدوار این منطقه همراه می‌شدی.

تین نیوز

در کمتر از چند روز که از افتتاح خط ریلی استان آذربایجان غربی و راه‌اهن ارومیه، صدای سوت قطار در گیلان هم شنیده شد تا مردم این خطه هم، حرکت قطار را ببینند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این اتفاق آن قدر برای مردم این منطقه زیبا و هیجان انگیز بود که مردم در مسیر قزوین تا رشت با حرکت قطار ، روی دوچرخه، موتور و سوار بر خودروها به دنبال قطار رفتند.

مردمی که برای اولین بار بر روی ریل‌های سرد، گرمی حرکت را می‌دیدند، با قطار شادی کردند و کنار این حرکت تجمع کردند و عکس گرفتند و فیلم‌هایشان را ضبط کردند تا شادی جمعی‌شان ثبت و ابدی شود.

به وضوح این هیجان را در این مسیر می‌توانستی ببینی؛ اگر با نگاه مردم امیدوار این منطقه همراه می‌شدی.

از آن پرایدی که کیلومترها با قطار حرکت کرد و با دوربین گوشی‌اش فیلم و عکس می‌گرفت تا آن جوانی که با دوچرخه قطار را دنبال کرد، گرفته تا پیران و سالخوردگانی که در حاشیه خط ایستاده بودند؛ همه و همه به تحقق آرزویی می‌نگریستند که سال‌ها برایش انتظار کشیده بودند.

بالاخره با همت کارشناسان این سرزمین، راه‌آهن پای در این طبیعت زیبا گذاشت و صدای قطار در این خطه شنیده شد . این صدا برای این مردم نوید دهنده خبرهای خوبی از جنس آینده است .

این صدای سوت برایشان نوید تسهیل ارتباط و رونق اقتصادی است؛ صدای امنیت حمل‌ونقل و صدای توسعه‌ای است که آرام آرام خواهد آمد.

افتتاح این خط، در اولین روز از ماه آذر، یک اتفاق مبارک برای مردم این منطقه و کل ایران بود و عکس‌های این روز گویای حقیقتی انکار ناپذیر از این رویداد دوست داشتنی برای مردم این منطقه است.

حالا می توان گفت که عمده کار تمام شده است. زیرا نخستین قطار مسافری قزوین– رشت به صورت آزمایشی و با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور و محمدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن به حرکت درآمده و دیگر می‌توان گفت که خط ریلی شمال غرب ایران به زودی زیر بار ترافیک اصلی خواهد رفت.

با تکمیل خط آهن قزوین- رشت، عملیات اجرایی این پروژه بزرگ به پایان رسیده و به زودی افتتاح رسمی آن توسط رئیس جمهور انجام خواهد شد.

درباره خط قزوین رشت بدانید

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۴ آغاز و برای ساخت این خط آهن، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

خط آهن قزوین - رشت که ۱۶۴ کیلومتر طول دارد، در قالب هشت قطعه ساخته شده و از ایستگاه سیاه چشمه به سمت رشت جدا شده است. این مسیر ریلی، از ایستگاه سیاه چشمه تا ابتدای ایستگاه کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه، از ایستگاه کوهین تا ایستگاه لوشان به طول ۴۰ کیلومتر دو خطه و از ایستگاه لوشان تا انتهای مسیر یک خطه است.

ظرفیت حمل مسافر خط آهن قزوین - رشت سالانه سه میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ظرفیت حمل بار آن ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن است. حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

در احداث این خط آهن ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر، ۶۲ دستگاه پل خاص به طول ۹ کیلومتر و پنج ایستگاه در کوهین ، لوشان ، منجیل ، رستم اباد ، امام زاده هاشم و رشت ساخته شده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.