| کد خبر: 177930 |

امکان تغییر تابعیت کشتی‌های ایرانی فراهم شد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه امکان تغییر تابعیت کشتی‌های ایرانی به سایر کشورها را به وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ کرد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور مصوبه امکان تغییر تابعیت کشتی‌های ایرانی به سایر کشورها را به وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، هیئت وزیران در نشست ۱۳ آبان ماه با پیشنهاد دو سال قبل وزارت راه و شهرسازی - که در تاریخ ۲۰ دی ماه سال ۹۵ مبنی بر امکان تغییر تابعیت کشتی‌های ایرانی بود- موافقت کرد و آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون دریایی ایران مصوب ۱۳۴۳ به وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی را ابلاغ کرد.

بر اساس آیین نامه اجرایی این ماده قانونی، مالکان کشتی‌های ثبت شده در ایران اعم از حقیقی و حقوقی که تابعیت ایرانی دارند، می‌توانند از سازمان بنادر و دریانوردی تغییر تابعیت این کشتی‌ها از ایران به کشوری دیگر را درخواست کنند.

همچنین سازمان بنادر می تواند در صورتی که کشتی در رهن نباشد، یا عین یا منفعت آن در مراجع قضایی مطرح نباشد، یا اینکه کشتی مورد درخواست تغییر تابعیت از سوی مراجع ذی صلاح به صورت فیزیکی یا اسنادی در توقف نباشند، با درخواست تغییر تابعیت موافقت کند.

بنا بر تصویب‌نامه مذکور، کشتی‌ای که از تابعیت ایران خارج می شود، حق برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز کشتی خود را نخواهد داشت. نام و شماره ثبت شده برای کشتی تغییر تابعیت یافته به هیچ کشتی دیگر ایرانی واگذار نخواهد شد.

این تصویب‌نامه می‌افزاید: کشتی‌های ایرانی که سازمان بنادر مجوز تغییر تابعیت می‌دهند، می‌توانند در صورت درخواست مجدد مالکان، تابعیت جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر دریافت کنند.

29604031

 

29604042

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.