| کد خبر: 177922 |

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر تشریح کر د:

◄ اهمیت و اهداف همایش بین المللی ICOPMAS ۲۰۱۸

ایران در طرح های مدیریت مهندسی سواحل منطقه جایگاه ویژه دارد.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر در تشریح برنامه های همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ( ICOPMAS ۲۰۱۸ ) گفت: همایش آیکوپمس، معتبرترین و قدیمی ترین نشست علمی در عرصه مهندسی دریایی در منطقه است که در دوره سیزدهم آن اساتید، دانش پژوهان، متخصصان و کارشناسان ۴۰ کشور در تهران به مدت سه روز گردهم می آیند.

 به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمدرضا اله یاری در برنامه زنده صبح با خبر در تشریح برنامه های سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با بیان این که اولین دوره این همایش سال ۶۹ برگزار شد، درباره جایگاه فعلی این همایش در مجامع بین المللی خاطرنشان کرد: هم اکنون انجمن جهانی زیرساخت های دریایی، سازمان جهانی هواشناسی، سازمان بین المللی آب و هوا شناسی دریای خزر، انجمن جهانی چراغ های دریایی، انجمن جهانی هیدروگرافی و چند مجمع دیگر بین المللی از این کنفرانس حمایت می کنند.  

وی با بیان این که در این همایش استادانی از دانشگاه های انگلیس، سوئد، کانادا، هلند، عمان، ژاپن و ایران به عنوان سخنران اصلی حضور خواهند داشت، گفت: کمیته علمی همایش امسال توسط ۷۰ درصد اساتید بنام داخلی و ۳۰ درصد از صاحب نظران معتبر خارجی از سراسر دنیا هدایت و مدیریت می شود.

  وی درباره کاربردی بودن برگزاری کنفرانس سواحل و بنادر و سازه های دریایی، تصریح کرد: در طول دوره های گذشته که این همایش برگزار شده، توانسته ایم با استفاده از پیشنهادات پژوهشگران و کارشناسان و مقاله های آن ها آیین نامه هایی که در خصوص نحوه مهندسی بنادر و دستورالعمل ارائه می دهند را تدوین کرده و در سازمان برنامه و بودجه به تصویب برسانیم. در حال حاضر این آئین نامه ها ملاک عمل فعالیت در توسعه سواحل و بنادر هستند.

اله یار با بیان این که انجمن جهانی زیرساخت های دریایی (  (PIANCبا ۱۳۳ سال قدمت که از حامیان این همایش است، افزود: در این انجمن  ۲۵ کشور عضو  هستند و یکی از انجمن های معتبر در زمینه طراحی آئین نامه های توسعه سواحل دریایی در جهان به حساب می آید.

وی تاکید کرد: ایران تنها کشور منطقه خاورمیانه است که در  انجمن یاد شده عضویت دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه مهندسی سواحل جایگاه بسیار ویژه ای در منطقه دارد . اکثر قریب به اتفاق کارهایی که در حوزه دریایی و بندری کشور انجام می شود، توسط متخصصان داخلی ، مراکز دانش بنیان ، شرکت های مهندسین مشاور و با پشتیبانی دانشگاه های کشور به سرانجام می رسد.

قائم مقام ستاد همایش  ICOPMAS ۲۰۱۸در خصوص ابعاد دیگر اهمیت و جایگاه این همایش در مجامع بین المللی گفت: اخیرا در اجلاس سران آب و هواشناسی دریای خزر در سند نهایی این اجلاس تاکید شد تا از تجارب ایران و متخصصان ایرانی در امر مدیریت سواحل در تهیه طرح مدیریت سواحل خودشان استفاده شود که فرصت بهینه ای را برای ایران جهت صدور خدمات فنی و مهندسی دریایی فراهم می آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.