| کد خبر: 177920 |

◄ افزایش چراغ‌خاموش قیمت محصولات خودروسازان خصوصی

درحالی‌که خودروسازان در انتظار تعیین قیمت خودروهای زیر 45میلیون تومان هستند، خودروسازان خصوصی خودروهای خود را با اختلاف کمی از قیمت‌های بسیار بالای بازار به مشتریان ارائه می‌کنند.

تین نیوز

درحالی‌که خودروسازان در انتظار تعیین قیمت خودروهای زیر 45میلیون تومان هستند، خودروسازان خصوصی خودروهای خود را با اختلاف کمی از قیمت‌های بسیار بالای بازار به مشتریان ارائه می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت‌های خصوصی درحالی دست به این اقدام زده‌اند که براساس مقررات جاری قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومانی آزاد و توسط شرکت سازنده تعیین می‌شود.

اما محمد شریعتمداری، وزیر پیشین صنعت، بافاصله اندکی از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت در ارتباط با خودرو زیر ۴۵ میلیون تومان، مجوز افزایش ۶/ ۹ درصدی قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومانی را صادر کرد.  

درحالی‌که موعد تحویل محصولات تولیدشده در خطوط تولید خودروسازان خصوصی فرارسیده، این شرکت‌ها از بند تحویل براساس قیمت روز، نهایت استفاده را کرده و قیمت‌های نجومی برای محصولات خود تعیین کرده‌اند.

آن‌ها به مشتریان خود اعلام کردند تا برای تحویل خودروهای خود، تکمیل وجه را براساس قیمت‌های تعیین‌شده انجام دهند. مسئله‌ای که سبب شده تا تعدادی از ثبت‌نام‌کنندگان این محصولات که پیش‌بینی این میزان افزایش قیمت را نمی‌کردند، مجبور شوند از  دریافت خودروهای ثبت‌نامی انصراف دهند.

این اتفاق را می‌توان مثال کاملی از سیاست یک بام و دوهوای وزارت صنعت دانست. درحالی‌که دو شرکت بزرگ خودروساز کشور همچنان اسیر بلاتکلیفی مدیریت کلان این وزارتخانه هستند، شرکت‌های خودروساز خصوصی بی‌هیچ هیاهویی توانسته‌اند قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

البته شاید بتوان زیاده‌خواهی و به چالش کشیدن بازار توسط دو خودروساز بزرگ کشور را که با کاهش چشمگیر ورود خودرو به بازار انجام شد را دلیل برخورد قهرآمیز وزارت صمت و مجلسیان با این دو شرکت بزرگ کشورمان دانست.

در سال‌جاری خودروسازان با کاهش چشمگیر ارائه محصولاتشان به بازار موجب ایجاد بی‌نظمی در بازار خودرو کشور شدند که قیمت برخی خودروهای پر تیراژ را تا 100 درصد بیش از قیمت کارخانه در بازار افزایش داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.