| کد خبر: 177918 |

خودکفایی راه آهن مشهد در تعمیر ژنراتور لکوموتیو:

◄ افزایش سرعت تعمیر واگن‌ها در ایستگاه مشهد

سرعت تعمیر واگن‌ها در ایستگاه مشهد بیشتر می‌شود.

تین نیوز

پروژه احداث فونداسیون و انتقال برق جهت نصب یک ست جک بالابر واگن در خطوط تعمیر ایستگاه‌های مشهد و شهید مطهری اجرایی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران،  مدیرکل راه‌آهن خراسان با بیان این مطلب گفت: با انجام بتون‌ریزی و تامین جک‌ها و تجهیزات مربوطه، عمده عملیات این پروژه در ایستگاه‌های مذکور پیشرفت داشته و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدهادی ضیایی‌مهر، تاکید کرد: با راه اندازی جک‌ها، تعمیرات ویژه واگن‌ها با سرعت، دقت و ایمنی بیشتری انجام خواهد شد و هزینه‌های استفاده از جرثقیل نیز از مخارج سازمان حذف خواهد شد.

وی افزود: برای انجام تعمیرات ویژه واگن‌ها در حوزه‌هایی مانند تعویض چرخ و محور نیاز به بلند کردن مجموعه شاسی و بدنه واگن است که در این خصوص وجود جک بالابر با تجهیزات کامل از ضروریات خطوط تعمیر محسوب می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: به دلیل نبودن این تجهیزات در خط تعمیر ایستگاه مشهد و مطهری، به ناچار از جرثقیل ریلی استفاده می‌شد که باعث بالارفتن هزینه‌های اعزام جرثقیل و کارکنان مربوطه بود و در عین حال خطرات و مشکلات خاص خود را نیز به همراه داشت.

اولین تعمیر ژنراتور لکوموتیو G۲۲

ضیایی‌مهر هم‌چنین با اشاره به این‌که برای نخستین بار تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور اصلی وکمکی لکوموتیوها در اداره‌کل راه‌آهن خراسان انجام شد، خبر داد: این اتفاق برای نخستین بار با تلاش و توان فنی کارکنان تعمیرات لکوموتیو راه‌آهن خراسان رخ داد و تعمیر، مونتاژ و دمونتاژ ژنراتور اصلی و کمکی لکوموتیوG۲۲ شماره ۱۱۸ وG۸ شماره ۴۱۰ در این اداره‌کل انجام شد.

وی افزود: به علت پیچیدگی عملیات تعمیر ژنراتور اصلی و کمکی، تاکنون جهت رفع عیوب مشابه، لکوموتیوها به تهران اعزام می‌شدند که فرایند اعزام لکوموتیوها به مرکز طولانی بوده و باعث افزایش زمان و کاهش بازدهی کاری لکوموتیو می‌شد که این موفقیت، ماحصل اعتماد به شرکت‌های داخلی سازنده و نیروهای متخصص اداره‌کل جهت گذر از تحریم و خود کفایی در عرصه های تولید و خود باوری است.

وی یادآور شد: اقدامات انجام شده در این راستا باعث صرفه‌جویی در هزینه، زمان، هم‌چنین افزایش بازدهی کاری لکوموتیوها و توان فنی واحد تعمیرات لکوموتیو اداره‌کل راه‌آهن خراسان شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.