| کد خبر: 177795 |

◄ ریشه دلالی را بخشکانید؛ از افزایش کرایه‌ها چیزی نصیب راننده نمی‌شود

از افزایش کرایه‌ای که از آن گلایه کردید چیز آنچنانی عاید راننده و کامیوندار نمی‌شود بلکه دلالان، سودبر این ماجرا هستند پس ریشه دلالی را بخشکانید!

تین نیوز

اگرچه «محمود حجتی» در نامه‌ای به «محمد اسلامی» نبود ثبات و رشد تصاعدی و بیش از حد نرخ مصوب کرایه حمل از بنادر را یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های دولتی در تامین و تدارک به موقع نهاده‌های کشاورزی و کالاهای اساسی وارداتی دانسته است اما رانندگان نبود ناظر و حضور شایسته دستگاه‌های نظارتی و سوءاستفاده سودجویان و دلالان از آب گل‌آلود را موجب بروز این مشکل عنوان کرده‌اند.

بیش‌تر بخوانید:

به گزارش تین‌نیوز، یکی از فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا در پاسخ به این نامه خطاب به «محمود حجتی» در شبکه‌های اجتماعی نوشت: جناب وزیر به‌جای درخواست از وزیر راه و شهرسازی برای ثبات کرایه حمل، از دولت و هیئت دولت تقاضا کنید قیمت دلار را کنترل کنند، از دستگاه‌های نظارتی بخواهید نظارت کنند و از وزارت صمت بخواهید به وعده‌ها جامه عمل بپوشاند چرا که با این روند نرخ کرایه خود به خود به تعادل خواهد رسید.

علیرضا سمنانی افزود: افزایش 20 درصدی کرایه‌های حمل به دنبال اعتراضات رانندگان در خردادماه، مسکنی در مقابل افزایش 400 درصدی دلار آن‌هم پس از سه سال ثابت ماندن نرخ کرایه‌ها بود اما در این سه سال که کرایه‌ها افزایش نداشت، آیا قیمت محصولات کشاورزی اضافه نشد؟ چرا آن زمان گلایه‌نامه ننوشتید و چرا اکنون تورم را برگردن حمل‌و‌نقل جاده‌ای می‌اندازید؟

 وی تاکید کرد: ما رانندگان و کامیونداران جزو همین کشور بوده و در آن زندگی می‌کنیم، چرا و بر اساس چه منطقی باید اقلامی که شما فرمودید را گران بخریم، ولی افزایش کرایه نداشته باشیم؟چرا توقع دارید بقیه ارزان بخرند و ببرند و کامیوندار ضرر کند؟اگر عدم ثبات قیمت درد است این درد گریبانگیر ما هم هست. چرا انگشت بر روی کرایه ما گذاشته‌اید؟

این راننده خود مالک در پاسخ به انتقاد وزیر کشاورزی از عدم ثبات قیمت‌ها در این بخش، نبود ناظر و عدم حضور شایسته دستگاه‌های نظارتی را موجب بروز این مشکل دانست و گفت: عدم نظارت کافی دستگاه‌های نظارتی موجب شده سودجویان و دلالان از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند،  دلال و دلالی، آفت این کشور و این مملکت است، از افزایش کرایه‌ای که شما از آن گلایه کردید چیز آنچنانی عاید راننده و کامیوندار نمی‌شود بلکه دلالان، سودبر این ماجرا هستند پس ریشه دلالی را بخشکانید!

وی با بیان این‌که افزایش هزینه حمل، جبران افزایش استهلاک ناوگان رانندگان است، نه درآمد خالص راننده، اظهار داشت: با این مقدار افزایش کرایه‌ای که باعث گله‌مندی حضرتعالی شده، هنوز صرفه اقتصادی حاصل نشده است.

از سوی دیگر یکی دیگر از فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از پیشنهاد وزیر کشاورزی برای تعیین معیاری مشخص برای احتساب کرایه‌های حمل کالا، استقبال و اظهار امیدواری کرد این گلایه «محمود حجتی» مسئولان را در زمینه اجرای سریع‌تر تن-کیلومتر متقاعد کند.

خداداد بکرانی در پاسخ به این‌که برخی کامیونداران برای حمل بار از بنادر به استان‌ها علاوه بر هزینه بارنامه، مبلغ مجددی پشت بارنامه دریافت می‌کنند که این کار سبب افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی می‌شود، گفت: این انعام‌ها و پشت بارنامه‌ها به راننده و مالک کامیون هیچ ارتباطی ندارد بلکه ترفندی از سوی برخی باربری‌ها وشرکت‌های حمل‌ونقل است که خود در برخی موارد صاحبان کالا نیز به حساب می‌آیند و این معضل باید از طریق قوه قضاییه پیگیری و رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: این اقدام هم به ضرر سازمان راهداری است و هم به ضرر دولت در بخش مالیاتی و هم مالک و راننده در بخش دریافت کرایه که گاه به نزاع کشیده می‌شود، چرا که این مبالغ داخل بارنامه قید نمی‌شود.

 یکی دیگر از فعالان بخش حمل جاده‌ای کالا نیز با تاکید بر این‌که کرایه‌ حمل نقش به‌سزایی در پایین  یا بالا بردن قیمت‌ نهاده‌های کشاورزی ندارد، از مسئولان خواست درجای دیگری دنبال علت افزایش قیمت‌ها بگردند.

جعفر امیری، همچنین با بیان این‌که بخش حمل‌ونقل باید از دیگر بخش‌ها مجزا باشد ادغامی وزارت راه و شهرسازی را موجب ضرر و زیان به حمل‌ونقل به‌عنوان شریان حیاتی اقتصاد کشور عنوان کرد و خواستار توجه «محمد اسلامی» وزیر جدید راه و شهرسازی به این موضوع شد.

وی افزود: هشدار جدی می‌دهیم در آینده نزدیک جمل‌ونقل جاده‌ای در بخش بار خودبه‌خود زمینگیر خواهد شد واین موضوع می‌تواند فاجعه بار باشد چرا که در این صورت چند صد هزار راننده و خانواده‌های آنان دچار مشکل خواهند شد، مشکلات موجود را دست کم نگیرید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کورش فلاحی 0 0

    سلام
    ضمن تایید نظر جنابان سمنانی،بکرانی وامیری به وزیر محترم جهاد کشاورزی یاداور میشوم که روز ۲۶ اذر به عنوان روز حمل ونقل به فرمان امام راحل(ره)بر خاسته از ایثار و جانفشانی همین قشر زحمت کش بود تا مایحتاج ضروری مردم را از جمله گندم نان سفره جنابعالی و هم وطنان عزیز را در ان شرایط بحرانی از بنادر کشور تخلیه کرده و دشمن را نا امید کنند .
    جنابعالی دوره ای مسئول همین صنف بوده اید واز مشکلات عدیده این قشر اگاهی نسبی دارید وواقفید که بیشتر از هر صنفی مورد بی مهری مسئولین وقوانین غیر کارشناسی قرار دارند پس لطفا توپ مشکلات زیر مجموعه خود را در این زمین لم یزرع نیندازید .

  • محمود کیاست فر 0 0

    سلام. امان از دلال ها
    یکی از همکاران امروز یکم بار ضایعات کارتون پرس از دزفول به یزد تریلی بار زده سه ملیون دویست کرایه یک ملیون و دویست کمسیون ازش گرفته دلال. بار تو پایانه اهواز کجا هستن مسئولین