| کد خبر: 177789 |

کدخدازاده خبر داد:

◄ آخرین وضعیت پیشرفت محور هراز/نیازمتد اعتبار 80 میلیارد تومانی

از 110 کیلومتر محور هراز 61 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و 40 کیلومتر در دست اقدام است که 32 کیلومتر از آن کارگاه‌های فعال دارد و مابقی مسیر که فعال نیست در مرحله ارزیابی است.

تین نیوز

محمدرضا کدخدا زاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های مربوط به راه‌های شمال کشور توضیحاتی را ارائه داد.

وی با اشاره به پروژه‌های شرکت ساخت باهدف افزایش ظرفیت راه‌های منتهی به شمال کشور، گفت: هرچقدر راه بسازیم جذب ترافیک بیش‌تر می‌شود مخصوصاً در مناطقی مثل شمال و مشهد که تقاضای سفر داریم و قاعدتاً به راه‌های بیش‌تری نیاز داریم.

وی درباره جزییات ساخت محور هراز گفت: از 110 کیلومتر محور هراز 61 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و 40 کیلومتر در دست اقدام است که 32 کیلومتر  از آن کارگاه‌های فعال دارد و مابقی مسیر که فعال نیست در مرحله ارزیابی است.

کدخدازاده با توضیح این‌که با توجه به اعتبارات محدود موظف هستیم قطعات را اولویت‌بندی کنیم، ادامه داد: این 32 کیلومتر جز اولویت کاری شرکت ساخت است که امسال به 9 کیلومتر از آن را به بهره‌برداری خواهیم رساند البته اگر اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی در خصوص نقش این 9 کیلومتر در تسهیل سفر مسافران به شمال کشور نیز، گفت: ما مشکلات ترافیکی زیادی داریم و بهره‌برداری از این 9 کیلومتر که در چند مقطع از هراز است  کار را تسهیل می‌کند، اما گلوگاه‌های ترافیکی را رفع نخواهد کرد.

کدخدازاده در خصوص وضعیت مالی این پروژه نیز، گفت: برای تکمیل این محور نیاز به حدود 500 میلیارد تومان اعتبارداریم. در واقع برای کل 40 کیلومتر باقی‌مانده این اعتبار را لازم داریم و برای این 9 کیلومتر 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و فعلاً 35 میلیارد اعتبار برای ما مصوب شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.