| کد خبر: 177746 |

◄ شهروندان در زمان بارش برف از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند

درمجموع 1175 خودرو جدا از بحث خدمات شهری در مدیریت زمان بارش برف کار می‌کنند و تقریباً 52 درصد از این تعداد خودرو مکانیزه است. مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: از مردم درخواست می‌کنیم در مواقع بارش برف حتی‌الامکان از بیرون آوردن خودروی شخصی خودداری کنند.

تین نیوز

درمجموع 1175 خودرو جدا از بحث خدمات شهری در مدیریت زمان بارش برف کار می‌کنند و تقریباً 52 درصد از این تعداد خودرو مکانیزه است. مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: از مردم درخواست می‌کنیم در مواقع بارش برف حتی‌الامکان از بیرون آوردن خودروی شخصی خودداری کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، یزدانی در نشست خبری با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری در زمان‌های بارش باران و برف اظهارکرد: تقریباً از اوایل اردیبهشت‌ماه طرح لایروبی را شروع کردیم تا اگر بارش سنگینی داشتیم مشکلی پیش نیاید. این طرح درخصوص رودخانه‌ها، کانال‌ها و جوی‌ها در قسمت‌های مختلف شهر انجام شد.

او افزود: در این زمینه اعتبارات مشخص‌شده، مناقصه برگزار کرده‌ایم و پیمانکار هم مشخص‌شده است. به‌عنوان‌مثال در بزرگراه نیایش اگر براثر بارش برف مشکلی پیش بیاید مشخص است کدام بخش باید به آن رسیدگی کند. شبکه آب‌های سطحی ما کامل نیست؛ اما لایروبی را به‌موقع انجام دادیم البته برخی جاها ممکن است فشار کار بیشتر باشد و کانال کشش نداشته باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه درخصوص برف برنامه جامع و مدونی تدوین‌شده، اظهارکرد: هواشناسی هم اعلام کرده امسال سال پربارانی داریم و برف هم زیاد خواهد بود. حدود 15 الی 20 سال دچار کم‌بارانی بودیم اما امسال شرایط قدری عوض می‌شود. برف در سال 96 باعث بروز مشکلاتی نظیر کنسل شدن پروازها، قطعی برق، شکست درختان و... شد به همین دلیل برای مدیریت بارش برف در سال 97 اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام دادیم که ابلاغ دستورالعمل برف‌روبی به مناطق، تشکیل ستاد برف‌روبی شهرداری تهران، ستاد برف‌روبی منطقه‌ای و ناحیه‌ای و شناسایی نقاط بحرانی و حساس، هماهنگی با سایر نهادها و ارگان‌ها از آن جمله است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد:‌ همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه عوامل برف‌روبی، استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، استفاده بهینه از نیروی انسانی، پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز در عملیات برف‌روبی، نظافت و پاک‌سازی و رسوب‌برداری انهار روباز و روبسته قبل از بارش و برپایی 147 سایت اصلی و فرعی برف‌روبی از دیگر اقدامات ما است.

به گفته یزدانی راه‌اندازی و تجهیز 4 ایستگاه برف‌روبی، هرس به‌موقع درختان، برپایی 42 سایت برف تکانی درختان و فرهنگ‌سازی درخصوص تقویت مشارکت مردمی از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تعداد مخازن شن و نمک در کل شهر تهران سه هزار و 36 عدد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.